Hallo iedereen,
Vorige zomer zijn mijn man en ik individueel rondgetrokken in ZW Cambodja. ik had alles zelf uitgezocht en de verplaatsingen ter plaatse hebben we gedaan met openbaar vervoer. De hotels had ik van hieruit geboekt. Dit is ons heel erg bevallen en we zouden het graag op dezelfde manier deze zomer proberen in Vietnam.
We zouden vertrekken half juli en de reis zou ongeveer 21 dagen mogen duren.
Ik heb zelf al eens een reisroute samengesteld, maar ik weet niet of dit ok is en of het haalbaar zou zijn. Vandaar een heleboel vragen aan jullie die al meer ervaring hebben met Vietnam.
We zouden starten in Hanoi
Van daaruit naar Cat Ba om onderandere een boottocht te maken. Kan je vandaar uit ook een tweedaagse boottocht boeken of zijn het enkel dagtochten en zijn we beter dat we in Halong Bay de boottocht boeken en dan niet in Cat Ba verblijven ?
Is het beter om die van thuis al te boeken (die boottochten)
- We keren terug naar Hanoi en nemen hier de nachttrein naar Lao Coi. Daar zou ik graag op zaterdag aankomen om dan rechtstreeks naar Bac Ha te rijden, daar één nacht te blijven en zo op zondagmorgen de markt te bezoeken. Dezelfde dag zouden we dan naar Sapa rijden.
- In Sapa zou ik graag een trekking doen van enkele dagen met iemand van de bergstammen. Eventueel ook graag een homestay.
Moeten die trekkings al op voorhand geboekt worden of kan dit daar ter plaatse ? - Terug naar Hanoi om zo naar Ninh Binh te reizen. Ik kan niet veel vinden van het vervoer tussen Hanoi en Ninh Binh, weet iemand daarover iets meer aub ?
- Dan naar Hue, maar daar twijfel ik nog sterk over, is dit de moeite ?
- Van hué zou ik naar de laatste verblijfplaats rijden nl. Hoi An.
Wat vinden jullie van mijn plan ?
Ik zou heel graag op het einde van onze reis een dag of twee strand inlassen, kan iemand een tip geven waar ik dit het beste inplan .
Nog een laatste vraag : is het mogelijk om vanuit Hoi An naar Bangkok te vliegen en dan zo naar België terug te keren of moeten wij eerst terug naar Hanoi vliegen ?
Heel erg bedankt om mijn vragen te lezen en eventueel ook tips en bedenkingen door te sturen !!!