rondtrekken in Noord vietnam in juli

Hallo iedereen,
Vorige zomer zijn mijn man en ik individueel rondgetrokken in ZW Cambodja. ik had alles zelf uitgezocht en de verplaatsingen ter plaatse hebben we gedaan met openbaar vervoer. De hotels had ik van hieruit geboekt. Dit is ons heel erg bevallen en we zouden het graag op dezelfde manier deze zomer proberen in Vietnam.
We zouden vertrekken half juli en de reis zou ongeveer 21 dagen mogen duren.
Ik heb zelf al eens een reisroute samengesteld, maar ik weet niet of dit ok is en of het haalbaar zou zijn. Vandaar een heleboel vragen aan jullie die al meer ervaring hebben met Vietnam.

We zouden starten in Hanoi
Van daaruit naar Cat Ba om onderandere een boottocht te maken. Kan je vandaar uit ook een tweedaagse boottocht boeken of zijn het enkel dagtochten en zijn we beter dat we in Halong Bay de boottocht boeken en dan niet in Cat Ba verblijven ?
Is het beter om die van thuis al te boeken (die boottochten)

• We keren terug naar Hanoi en nemen hier de nachttrein naar Lao Coi. Daar zou ik graag op zaterdag aankomen om dan rechtstreeks naar Bac Ha te rijden, daar één nacht te blijven en zo op zondagmorgen de markt te bezoeken. Dezelfde dag zouden we dan naar Sapa rijden.
  • In Sapa zou ik graag een trekking doen van enkele dagen met iemand van de bergstammen. Eventueel ook graag een homestay.
    Moeten die trekkings al op voorhand geboekt worden of kan dit daar ter plaatse ?
  • Terug naar Hanoi om zo naar Ninh Binh te reizen. Ik kan niet veel vinden van het vervoer tussen Hanoi en Ninh Binh, weet iemand daarover iets meer aub ?
  • Dan naar Hue, maar daar twijfel ik nog sterk over, is dit de moeite ?
  • Van hué zou ik naar de laatste verblijfplaats rijden nl. Hoi An.
    Wat vinden jullie van mijn plan ?
    Ik zou heel graag op het einde van onze reis een dag of twee strand inlassen, kan iemand een tip geven waar ik dit het beste inplan .
    Nog een laatste vraag : is het mogelijk om vanuit Hoi An naar Bangkok te vliegen en dan zo naar België terug te keren of moeten wij eerst terug naar Hanoi vliegen ?
    Heel erg bedankt om mijn vragen te lezen en eventueel ook tips en bedenkingen door te sturen !!!

Hallo Christi,

Ik heb je vraag gelezen.

Hoop dat je tot morgen kan wachten voor het beantwoorden van je vragen.
Dit ivm met mensen die al over 1 maand of eerder vertrekken, hoop dat je dit kan begrijpen, dat ik hun wat eerder beantwoord?

gr.
Ton.

1 like

Dag Ton,
Absoluut hoor, neem je tijd ik ben al heel blij dat je me eventueel zou willen helpen. Maar ik kan zeker nog wachten. Ben er al zo vroeg bij omdat ik eigenlijk nog met de reiskriebels zit van deze zomer. We maakten nl een fantastische reis door Cambodja en kan niet wachten om alweer aan mijn plannen te beginnen. Groetjes en bedankt !

Hallo Christi,

Zoals beloofd probeer ik je vragen te beantwoorden.
Wil je ook bedanken voor je begrip.

Je kan hetzelfde reizen door Viet Nam, met enkele uitzonderingen, zoals jullie gedaan hebben in Cambodja; geen probleem.

De uitzonderingen.

Halong Bai en Cat Ba

Kan je regelen in Hanoi of misschien toch beter Thuis vooraf.
Thuis heb je geen druk om de dag erop het te regelen en dus , via internet kan je beter door de bomen het bos over zien.
Prijzen vergelijken, excursies zien bij de trips enz.

Ook kan je , wil je naar Cat Ba een trip uitkiezen met Cat Ba.
Even een tip, wil je vanaf Hanoi zelf naar Cat Ba en van daar een excursie Halong Bai , dan zijn de aanbieders schaars, vraag hoger, dus prijzen ook hoger.

Dus regelen thuis, en eventueel Cat Ba in de trip meenemen om kosten te besparen.

Sapa
Geen probleem om daar gidsen te regelen; Sapa sisters staan goed bekent.
Misschien wel even bekijken om de treinreis op voorhand te regelen ivm tijdstip en klasse.
Homestay kan je dan ook wel daar regelen

Ninh Binh

Beetje afhankelijk van wat je bedoeld, Ninh Binh Stad of de regio.
Naar binh Ninh stad gaan alle buslijnen en treinverbindingen naar het zuiden.
Dus je kan daar uitstappen en dan in de regio reizen en via Ninh Binh Stad weer verder bus of trein verder naar het zuiden.

Hue.
Is geweldig wanneer je houd van citadels, mausoleums, Vietnamese geschiedenis, vertrekpunt voor de DMZ trip.

Hou je daar niet van is inderdaad Hoi An beter; je land in Danang wat 45 minuten reizen is naar Hoi An.
Daar heb je dan strand.

Strand kan ook in Danang, maar niet mijn smaak, zijn nieuw, groot, modern.

Mijn favoriet, ben er al diverse malen geweest, en helemaal top.
River beach resort.
http://riverbeachresorthoian.com/

Is niet pal aan zee, maar 30 meter en wel aan de rivier.
Geweldig resortje ; ik ga voor de super deluxe room met rivervieuw en de begane grond.

Van Danang ( hoi An ) vliegen op Bangkok.
Laat dit even open voor de volgende keer of misschien dat andere mensen dit willen oppakken.

Christi, hoop dat ik wat huiswerk heb gegeven waar je wat aan hebt en ook je vragen hebt beantwoord?

Zou het op leuk vinden om je verder te helpen met je plannen voor Viet Nam.
Dus heb je nog vragen laat het AUB weten.

gr.
Ton.

Al heel erg bedankt voor je inbreng Ton. Ik denk dat ik Cat Ba zal laten vallen en dan de boottocht vanuit Halong Bay zal starten.
Ik heb nog een bedenking bij het bezoek aan Sapa. Ik zou van thuis al een hotel willen boeken in Sapa, maar geen gids, die zou ik ter plaatse boeken. Hoe doen jullie dat dan met de eventuele homestay, als je trip er eentje is die een homestay bevat. Dan heb je in feite al voor je hotel een paar dagen geboekt Plus moet je nog eens extra betalen voor de homestay ?
Wat Ninh Binh betreft , we zouden graag rondtoeren met een scooter of fiets en vooral Tam Coc, Trang An en Mua Caves bezoeken, dus ik weet nog niet waar ik het beste een hotel zoek, in de stad of erbuiten.
Hué zal ik waarschijnlijk ook schrappen, minder interesse.
Dan rechtstreeks van Ninh Binh naar Hoi An reizen, daar de streek een beetje verkennen en afsluiten met een strandje.
Bedankt voor de tip van het resort, ga het zeker nog eens goed bekijken.
We staan dus al een beetje verder, maar wat denk je van mijn route, is de volgorde van de plaatsen die we gaan bezoeken goed of zou ik daar iets aan veranderen ?

Groetjes
Christi