rondtrekken in kenia

Hallo allemaal,
mijn naam is andy en wij ( mijn dochter van 17 en mezelf ) zouden graag volgend jaar een maand door kenia trekken, nu merk ik dat het eigenlijk gewoon gevaarlijk is. Kan er mij iemand wat meer info bezorgen of ervaringen. Wij zien het gewoon niet zitten om in groep te moeten reizen of georganiseerd.
Groeten andy

Hallo Andy

Wat betreft het rondtrekken door Kenya ik woon nu 10 jaar in Kenya en reis overall naar toe zonder problemen. Je moet niet naar het noorden willen gaan maar dat is zowie zo niet een aantrekkelijk gebied. Maar rondreizen in Kenya kan zonder problemen als je je aan bepaalde regels houd die eigenlijkin elk vreemd land gelden

Een belangrijk punt is hoe wil je rondtrekken met openbaar transport of met een auto en wat wil je zien en doen mensen ontmoeten of alle parken bezoeken ( de entrée in de parken is nogal prijzig voor non residents) maar ook buiten de parken is er genoeg te zien en te beleven.

Wanneer je een auto huurt reken dan op een bedrag van ongeveer 1500 euro voor een hele maand maar dat kan goedkoper je kan hier een auto huren voor 30 euro per dag en als het voor een maand is dan kan het goedkoper .

Niet reizen als het donker wordt. (behalve met een vertrouwde gids)
Geen goud en sieraden drage
Niet veel contant geld bij je hebben. ( wanneer je in Kenya arriveerd koop gelijk een Safaricom lijn en registreer je ook voor Mpesa en stort daar geld in “Mpesa is een credit system waar je cash in je tel heb en daarmee overall in Kenya kan betalen en ook op de gekste plaatsen geld kan opnemen”)

De Kenyaan is bij uitstek vriendelijk en behulpzaam maar omdat de blanke als rijk gezien wordt verwacht men altijd een kleine donatie maar dat is complete aan je zelf ( 100 Ksh is hier special in de rural area een groot bedrag) maar dat is overal in Afrika is mijn ervaring.

Hartelijke dank Keeska vor de vlugge reactie en de nuttige informatie, dit nu nog even overleggen met mijn dochter en het financiele aspekt ervan bekijken en bekijken wat we nu precies willen doen en zien. Daarna wat knopen doorhakken.
Groeten andy

DOEN !

Niets gevaarlijks aan als je de gewoonlijke basis regels in acht neemt.

.

Ha Andy, ik/ ( vrouw 52 ) wij reizen altijd met openbaar vervoer en gaat prima/ zie onze stichting www.helpmbara.nl; alleen zodra het donker is, niet meer over straat…

Dankjewel Petra voor de info, ik geraak wel niet op de site die je vermeld, waar woon je in Kenia?
Groeten andy

Zo wel, de link met .; werkte niet…