Dit najaar (september oktober) wil ik samen met mijn vriendin een rondreis door kenia gaan doen. Nu ben ik opzoek naar idee tips en ervaringen van mensen die er ooit zijn geweest of veel van weten.
Bedankt voor je reactie, Zoals ik op internet kan vinden is dat vooral eind oktober tot met januari.
Onze voorkeur is laatste week van september eerste 3 van oktober te gaan
Als je aan kan geven waar jullie interesse naar uit gaat en hoelang jullie willen gaan, kunnen we je misschien wel wat tips geven. Wij zijn daar een paar keer op safari geweest en ook gaan duiken bij dolfijnen. Verder ook in dorpen bij mensen thuis geweest e.d. Echt super land en aardige bevolking.
Zet Centraal Kenya ook op je lijstje met de Mount Kenya, de Abaderan , Samburu en Meru national park, de rijstvelden van Sagana een fantastich gebied ook een beetje historie is daar terug te vinden in Nyeri het graf van de Boy Scout, Tree tops waar Koningin Elizabeth en werd terug geroepen om gekroond te worden. Nanuyki waar je diverse malen de evenaar kan paseren. Ook Trans Mara en Keicho zijn de moeite waard waarna je door kan reizen naar Eldoret voor een hoogte stage met de marathon lopers of Kisumu met lake Victoria en dan terug via Nahuru en Naivasha. Maar bezoek ook Nairobi waar de moderne architectuur van Oost Africa vrij te bezichtigen is waarna je naar Lake Magardi kan gaan waarbij je onderweg de opgravingen kan bezoeken waar de befaamde Lucy is gevonden die je in het Nationaal museum van Kenya in Nairobi heb gezien. Niet te vergeten de kust van Malindi naar Lamu met de zoutwinning en de vriendelijke mensen waar je onderweg dan ook nog een slavendorp tegen komt.
Dit is een klein rondreisje in Kenya waar je iets meer dan drie weken voor nodig heb om het rustig te bekijken ik doe er al 7 jaar over en ben nog steeds bezig
Wil je gerorganisserd, kijk dan eens op www.brendafrica.com. Daar kun je een eigen reis samenstellen of in een groep(je) reizen. Zij hebben ook veel aandacht voor plaatselijke projecten.
Samburu is inderdaad een aanbeveling. De Riftlakes zijn natuurlijk ook prachtig. Ga je richting Tsavo, overweeg dan ook Lumo Community and Wildlife Sanctuary. Daar ligt Lions Bluff Lodge, die ook een campsite hebben. Ook kun je overnachten bij Ndoto Village Bandas (www.ndotobandas.com). In ieder geval veel plezier met de voorbereidingen !
Hallo,
Ik ben al vaak in Kenia geweest en organiseer nu ook met 2 Kenianen privéreizen naar het zuid-westen van Kenia. Naast de safari’s staat het contact met de bevolking centraal. Dat blijkt steeds weer de mooiste ervaring.
Zie www.thuisinkenia.nl
Hallo,
Ik ben al vaak in Kenia geweest en organiseer nu ook met 2 Kenianen privéreizen naar het zuid-westen van Kenia. Naast de safari’s staat het contact met de bevolking centraal. Dat blijkt steeds weer de mooiste ervaring.
Zie www.thuisinkenia.nl