Rondtrekken in Indonesie

Hallo,

Ik heb wat rond gekeken op het forum, maar nog niet echt kunnen vinden wat ik zoek.
Ik ben geheel blanco wat betreft indonesie. Maar wil graag 3 weken gaan rondreisen in de maand aug.
Mijn eerste vraag is, is aug. een goede maand?
Het enige wat vast ligt inmijn reis is dat ik week 4 op Bali een vriendin ontmoet die daar vanuit Australie naar toe komt.

Wat moet ik zeker zien? Waar moet ik zeker heen? Wat mag ik niet missen als ik in Indonesie ben?!
Ik ben iemand die houdt van de niet toeristische plekjes. Cultuur en natuur. Gef mij maar open gestrekte rijstvelden! Grote steden trekken mij niet. Uiteraad wel op doorreis.

Zijn er nog plekken waar je bv mee kan leven met de lokale bevolking of is er een tempel waar je bv een smaak van de oude tradities mee kan krijgen door er een paar dagen te leven? Wat zijn de mogelijkheden daarvan?

Is het reizen in Indonesie voor een vrouw alleen makkelijk te doen? Zijn er veel low budget verblijven en hoe is het vervoer geregeld? Wat voor budget moet ik uittrekken excl het heen ticket maar incl binnenlands vervoer/vluchten?

En dan mijn laatste vraag; Welke reisboeken en evt gewoon leesboeken kunnen mij goed op weg helpen om m te orrienteren en te verdiepen in het land en de cultuur?

Super bedankt alvast voor jullie antwoord!

Evi

Heb je de zoekfunctie rechtsboven in de hoek al gevonden? Daarmee vind je heel veel draadjes met routes voor 3 weken Java, budget en reizen als vrouw alleen.

Even kort:

  • Voor een mogelijke route verwijs ik naar m’n website.
  • Reizen als vrouw is geen probleem. Ik raad je wel aan je kleding een beetje aan te passen aan de lokale islamitische bevolking. Geen minirokjes en blote hemdjes
  • Augustus is een prima reistijd
  • Afhankelijk van je bestedingspatroon kom je voor 20 euro per dag een heel eind

Hallo Evi wij zijn een paar jaar terug op Java Bali en de Gili eilanden( Lombok) geweest.
Wat betreft een glimp meekrijgen van de Balinese tradities en tempelactiviteiten etc hebben wij een bijzondere ervaring opgedaan bij Gede Homestay in Anturan, ligt iets ten oosten van Lovina. Dhr. Gede nam ons mee naar de tempel en vertelde veel over de gebruiken en gewoonten aldaar.
Wat betreft reisboeken ik gebruik altijd de Loneley Planet die geeft veel info over cultuur en daar staat een goed overzicht in van homestay’s, hotels en restaurants in verschillende prijsklassen.

Wat leuk om te lezen graatje. Wij verblijven in juli een weekje in Gedes Homestay met onze 3 kinderen. Ik lees inderdaad allemaal positieve dingen. Gede zou de ‘ambassadeur’ zijn van het Hindoeïsme en de lokale tradities. Heb er al ontzettend veel zin in!

Die homestay klinkt erg leuk… heb je enig idee in welke prijscategorie die zit?

In 2009 betaalden wij 125000 of 150000 per nacht met ontbijt, is ongeveer 10-12€. Je kunt ook de website opzoeken op google Gede Homestay Bali daar staat een telefoonnummer en mailadres en interessante info over de homestay.