Rondtrekken in de USA

Hoi ben 24 jaar en ga met een maat 2 maanden rondtrekken in USA. Auto gehuurd. Zijn er bijzondere dingen waaraan ik moet denken als rechtsbijstand extra dekking qua gezondheidszorg etc? Hoor graag een reactie
Bart

Hoi bart,
Bij mij schiet te binnen, goed je huurauto laten verzekeren, een internationaal rijbewijs kopen bij de ANWB voor 15 euro, veel plezier het is een geweldig land om met de auto te ontdekken!

Internationaal rijbewijs is nutteloos, daar moeten ze niets van hebben.

Topic verplaatst naar het Amerikaforum.

Wij hebben een doorlopende reis- en bagagevezekering. Omdat we regelmatig langer dan 2 maanden aangesloten gaan moeten we een hoger tarief betalen. Vraag dit na bij je verzekeraar. Naar een internationaal rijbewijs is nog nooit gevraagd.

Een Amerikaans ziekenhuis Bezoek kan honderd duizenden
Kosten.Ziekenverzekering is a must.
Zorg een Kredietkaart te hebben die autoverzekering inclusief heeft Dan is het huren van een auto Veel goedkoper($20perdag some)

Hee Bart,

Check even bij je zorgverzekering of je verzekerd bent voor medische kosten in het buitenland. Normaal wordt namelijk alleen het nederlandse tarief vergoed maar bij de meeste aanvullende verzekeringen zal het volledige bedrag vergoed worden. Even handig om na te kijken dus of je voldoende verzekerd bent of dat je nog een aanvullende verzekering nodig hebt. Zeker met de hoge ziekenhuiskosten in de USA belangrijk!

Een vraagje voor jou: wij willen in dit jaar ook graag gaan rondreizen in de USA en zijn ook 24. Bij elk autoverhuurbedrijf zie ik dat er extra fees zijn als je nog geen 25 bent… heb jij er misschien eentje gevonden waar dat niet zo is? Of is dat gewoon een regel daar in de US?

Groetjes, Marieke

Ik heb nog geen enkel verhuurbedrijf gezien waar je geen Young Drivers Fee hoeft te betalen onder de 25 jaar. Prijzig grapje is dat, zeker als je allebei jonger bent.