Rondtrekken Europa januari 2012

Hoi allemaal,

Ik heb dit jaar m`n diploma gehaald voor Toerisme, en wil nu erg graag op pad. Ik heb vanaf januari al 5 maand op Gran Canaria gezeten voor stage en dit is me super goed bevallen. Vanaf 2012 wil ik graag weer reizen, bijv. gewoon met een tentje en een dikke tas op de rug en maar zien waar je terecht komt. Wil het graag lowbudget houden dmv liften e.d. Zijn er mensen die hier ook iets voor voelen?

Ik ben 18 jaar (v), easygoing, open minded, altijd in voor avontuur en feestjes enz.

Hey,

In 2012 ben ik van plan om West- Canada te doen, maar ik zoek nog reisgenootjes :slight_smile: Ook met de rugzak rondtrekken, nationale parken en veel meer. Wat wil jij allemaal doen ?

Groetjes
Glenn

Hallo!

Ik ben Esther, 19 jaar uit Groningen en wil erg graag reizen in mijn tussenjaar.
Het maakt me niet veel uit waar naartoe en wanneer, als het maar een geweldige ervaring wordt.
Ik wil graag low-budget reizen, veel dingen zien; cultuur en natuur.
Backpacken graag met de trein, liften o.i.d.
Feesten vind ik leuk, maar dat is absoluut niet het uitgangspunt van het reizen voor mij.
Avonturen beleven, mensen ontmoeten en het leuk hebben.

Welke plaatsen had je in gedachten en wanneer wilde je gaan?
Groetjes, Esther

Hey thanks voor je bericht. Voor mij geldt precies hetzelfde; veel cultuur en natuur, avonturen en af en toe een avondje uit. Zolang het maar een reis wordt waar je later trots op terug kunt kijken. Heb je ook een periode en tijdsduur in gedachten? Mij lijkt zuid spanje erg mooi. Verder heb ik niet iets specifiek in gedachten, overal zijn prachtige plekken te ontdekken. Heb jij nog plekken waar je sws naartoe wilt?

Leuk dat je in groningen woont, daar ga ik vanavond heen!

Groetjes larissa

Hey,

Is het enkel in europa dat je wil rondreizen of ook overzee ? :slight_smile:
Ik ben ook te vinden in jullie manier van reizen, heb al backpackervaring in Vietnam en Sri Lanka.

Groetjes

Hey,

Ik wil graag nog naar Azië, Afrika en Zuid-Amerika, maar heb nog weinig gereisd en ook nog niet veel van Europa gezien.
Daarom wil ik dat ook nog een keer doen.
Ik dacht aan ± 2 maanden.
Met liften, dan het liefst gewoon hier in Nederland beginnen en maar kijken waar je helemaal kunt komen. Er zijn zoveel mooie plekken.
Dan door Frankrijk naar Spanje lijkt me een goed idee.
Je kunt ook met een bv. maandkaart met de trein voor een redelijke prijs.
Dan kun je ook overal heen waar je maar wilt en desnoods ook stukken liften.

De reis zou tussen nu en volgende zomer moeten vallen.
Ik volgende zomer met vrienden 2 maanden naar India.
I.v.m. het weer zou het dan in de lente moeten of nu meteen :wink:
In Europa is de temperatuur in de winter niet bepaald lekker.

Groetjes

Hey

Ik ben een reis aan het plannen door Scandinavië met de auto, weet nog niet helemaal of ik iemand mee neem maar de optie staat open :wink:

Dat klinkt ook goed.
Rondtrekken met de auto lijkt me ook leuk.
Maar dan wil ik niet de enige zijn met een rijbewijs.
En scandinavie is zo mooi, weet ik uit verhalen.

Weet je al wanneer en hoe lang je gaat?
Succes met plannen verder.

Greets Esther

Ik wil april of maart vertrekken dan is het iets minder koud maar nog niet alles gesmolten haha
Het mooiste zou zijn als ik het tot eind juni of begin juli in schotland ben omdat mn ouders dan ook bij mn broer zijn.

Ik ga volgende week ff bij een auto kijken, hoe eerder ik die heb, hoe eerder ik die kan aanpassen :slight_smile:

Hey!

Ik vertrek de eerste week van januari naar spanje toe(Malaga) om daar vervolgens een cursus spaans te volgens, daarna zal ik nog 2 maand in spanje verblijven! Dus mocht er iemand de 1e week van januari naar spanje toe willen, dan heb ik nog een plekje vrij in de auto!!

De reis naar zuid spanje wil ik ongeveer een week over doen, aangezien ik ook nog een aantal tussenstops wil maken!

Dus laat vooral wat van je horen!

Gr
Marco

Hey,

Wanneer ga jij richting Spanje? Ik ga namelijk in de auto naar zuid-spanje, ik vertrek 1 of 2 januari en wil er in een week naartoe rijden. Onderweg low-budget overnachten en eten!! En dus een aantal leuke plaatsen bezoeken op de heenweg!

Gr
Marco

Hey,

Ik vertrek 10 februari met het vliegtuig naar Malaga.
Vandaar trek ik met rugzak en tent heel de oostkust af lang de GR7, een europees wandelpad.
Deze reis zal uiteindelijk eindigen in België.

Vanaf februari tot en met april zit ik dus in Spanje.

Als dit je iets lijkt, laat me maar iets weten.

Mijn emailadres is serge_silvrants@hotmail.com

hey.
Je idee lijkt me geweldig, wil dit zelf al jaren, maar door ziekte kon dit niet.
Nu wil ik echt gaan, (niet meer afhankelijk zijn van “ziekte” mensen om me heen)
Wil je persee naar Spanje? er is nog zo veel moois in europa
En wanneer wil je weg?

Grappig, ik deed nog even een laatste mail check, maar ik ga over 20 min weg:)
Ik ga eerst naar Parijs toe, daar blijf ik 2 dagen, daarna 3 dagen naar Barriatz.
Dag 6 en 7 in Madrid en daarna 4 weken in Malaga, waar ik een cursus spaans volg:)

Gr
Marco

Oost Europa is ook een aanrader! Goedkoop en erg mooi. Oostenrijk, Slovenie, Kroatie, Slowakije, Hongarije. Zelf ben ik nog verder gegaan (Bosnie, Kosovo, Albanie, Bulgarije, Griekenland, Turkije), maar dat was in de zomer.

Skandinavie lijkt me super! Ben in Zweden en Denemarken geweest, maar Noorwegen schijnt het allermooist te zijn. Dan wel per auto of…camperbusje! Ook dat is misschien verstandiger in juli te doen.
Wanneer wil je vertrekken? En voor hoe lang?