Reisgenootje(s) trektocht met auto december en januari gezocht!!

Haa iedereen!!
Wat mij dus echt super leuk lijkt is rondtrekken met een auto :dope:.
Het maakt mij niet eens zo heel veel uit waar dan ergens.
Omdat ik maar 2 maanden heb lijkt australie me niet zo geschikt. dit wil ik liever voor later bewaren :).
Daarom ben ik gaan denken aan europa. Door telkens relatief kleine afstanden te leggen ben je toch telkens in een hele andere sfeertje.
het liefst zou ik een autootje vullen met bijvoorbeeld 3/4 mensen met een aantal met rijbewijs.
of een camper huren!!
en dan kamperen overal ! :thumbsup:

waar het mij vooral om gaat is gewoon een bestemming met reisgenoten in december en januari.

ik sta dus eigenlijk voor heel veel open!
zou zo ik ook best 2 maanden naar zuid oost azie willen gaan. (hebben e daar nieuwjaar ook dan? :paranoid: vroeg ik me af haha)

.
maargoed. mocht nog iemand zoiets, gewoon weg willen even, dan hoor i khet wel!!

ik ben trouwens 19 jaar gestopt met mij nstudie cultuurwetenschappen aan de uni in nijmegen waar ik nu nog woon!

Ik ben benieuwd naar de reacties!!

Heee!

Je idee klinkt super, zit ook al een tijd aan zoiets te denken…een road trip door Europa.
Ik ben zelf een meisje van 18 jaar, en heb vorig jaar mijn vwo diploma gehaald. En aangezien ik niet weet wat ik wil gaan studeren, een jaartje doen wat ik wil!:stuck_out_tongue: Ben in september een maand naar Frankrijk geweest om druiven te plukken, zo gaaf! Nu full-time aan het werk maar wil echt weer wat tofs doen! Ik heb me rijbewijs nog niet, maar wil binnenkort zo’n 10-daagse curcus gaan doen. Laat me even weten of je al veel reacties hebt gehad en aan welke Europese landen je zoal zat te denken!!

Groetjes!

Ik heb deze zomer hetzelfde gedaan. Na mijn herexames voor 9 dagen met de wagen erop uit. Niks geplant. We waren met twee en hebben in 9 dagen ongeveer 4000km afgelegd met de wagen. Dit lijkt op eerste zicht zeer veel maar viel al bij al zeer goed mee. Nadeel ik was de enigste chauffeur.
we zijn in Brugge (belgie) vertrokken. eerst zijn we naar Parijs geweest (3 uurtjes rijden ongeveer) een grote wandeling gemaakt (dit was snachts, en is zeker de moeite) vervolgens zijn we doorgereden naar saint marie in frankrijk (aankomst 10u smorgens ongeveer) met enkele tussenstops voor bezienswaardigheden. dit ligt tussen italie en spanje aan de middelandse zee. dan hebben we omwille van het goede weer naar spanje doorgereden. om 14u zijn we aangekomen in lloret del mar. daar hebben we een appartement voor 3 dagen geboekt met twee bedden een douche… voor de prijs van een 138 euro voor twee personen. we hebben daar 3 dagen verbleven. voor de prijs van 8 euro de persoon heben we iedere dag een grote maaltijd! met drank erbij. in die drie dagen zijn we naar barcelona geweest, pracht van een stad !! na 3 dagen spanje zijn we doorgereden naar monaco. kort eens een wandeling door monaco gemaakt. na monaco zijn we doorgereden naar italie. vanaf dan is het echte avontuur begonnen. de bergen zijn de ideale plaats om wild te kamperen. we hebben gewoon in bossen gekampeert, aan het komo meer … . wat leuk is wanneer je wild kampeert is dat je je smorgens toch kan wassen, aan het komo -meer is dat in de zomer ideaal. tegen 10 uur heeft het water al een aangename temperatuur. in het komo-meer hebben we een surfplank gevonden waardoor we konden ronddobberen :d. vandaar zijn we naar zwitserland gereden. prachtige uitzichten wanneer je bergop rijdt.
vervolgens zijn we naar dauchau (duitsland) geweest, dit is een duits concentratie kamp, zeker de moeite om te bezichtigen en volledig gratis. na dauchau zijn we naar de mossel geweest waar we aan de mossel zelf hebben gekampeert. daar is het wat zoeken naar kampeerplaats als je wilt wildkamperen (veel van de plaatsen weet ik niet als je mag wildkamperen ) en van de mossel naar huis.

Niets was geplant, en het is een unieke ervaring. dus ik zou zeggen trek erop uit. wij zaten aan een prijs voor twee personen met alle kosten aan iets van 700 euro. de rekening hebben we achteraf gemaakt, en hebben niet op onze centen gekeken.

moest ik kunnen ga ik direct met je mee maar helaas …school :d

greetzzzz tom

Haaai!
Ben je al weg? Want je plan lijkt me super leuk…
Groetjes,
katinka

Hee!
Nee helaas niet. Ik heb niemand gevonden die meeging.
Ik heb overwogen om te gaan treinen maar dit werd te duur (met mijn budget).
Dus nu baal ik heel erg, ik wil eigenlijk nog steeds wel weg!
Wat heb jij voor plannen dan?
Groetjes jolijn

hoi,
wat dat ik hier heb vertelt is wat ik in september heb gedaan. mijn plannen nu zijn normaal om naar spanje te gaan werkn, afhankelijk van wat mijn studies bij nieuwjaar zullen zeggen. natuurlijk de kostprijs van op reis gaan is een nadeel in de meeste gevallen. kzoek eigenlijk wel nog mensen die zouden na spanje gaan werken vanaf februari, maart. alst niet doorgaat ben ik zeker deze zomer voor lange tijd terug weg met de wagen.
companie is altijd welkom
grtzz tom

Hai!
Ik heb vorig jaar mijn VWO diploma gehaald en wilde niet meteen gaan studeren… dus heb nu eerst een btje gewerkt (& helaas niet zo veel geld gespaard als ik wilde,want ik blijk n vrij slechte spaarder te zijn ;), maar heb toch wel wat!)
Ik wil iig in (begin) januari vertrekken…, wat ik wil doen weet ik zelf eigenlijk ook niet echt! Het liefst zou ik veel landen willen zien (maar ik heb sowieso geen rijbewijs)(ik wil graag n keer naar denemarken, parijs, italie & ik houd echt van spanje!)
Maar wat ik denk ik ga doen (en dat is nu wel bijna cker)is in januari het vliegtuig naar tenerife pakken en daar wil ik dan proberen een leuk baantje te krijgen; bij een bar, restaurant of in n animatieteam in n hotel!!! (dat laatste wil ik heel graag maar dat is eigenlijk overal pas vanaf maart/april en ik wil echt wel in januari weg want heb t eigenlijk wel een btje ghad met de koud hier). Het is daar dan echt al super lekker weer! En ik ben nu bezig met privé lessen spaans zodat ik zometeen al een btje spaans kan praten en het daar verder kan oppakken!!
Ik wil het liefst tot eind juli wegblijven en dan ga ik in augustus studeren!
CIAO! x Katinka

Het lijkt me trouwens ook vet om eerst bijvoorbeeld een maand lang rond te reizen (binnen Europa) en dan daarna nog voor 5 maanden ofzo naar Tenerife te gaan en daar te wonen & werken… Maar ik weet niet of ik daar genoeg geld voor ga hebben…
X

Hee Jolijn,
Maar als jij nou nog n euk idee hebt voor januari… wil ik misschien wel mee!!
X

haha!!
ja ik ook :smiley: we moeten even iets low budgets proberen te bedenken,
misschien couchsurfen (www.couchsurfing.com) maar das ook wel moeilijk met zn tween denk ik.
ah ik heb echt geen idee maar ik wil zo graag nog even weg!!!