Beste Vrienden.
In 2008 November ben ik voor 4weken naar argentinie geweest.Ik zou graag volgend jaar terug gaan maar iets minde centjes spenderen.
Ik zou graag eendag of4 in bs as blijven dan een rondrit met de auto want ik ben een verstokte auto rijder eerst naar cordoba en dan een rond rit.
Sugesties zijn welkom.
daimler.
Suggestie: blijf een dag of 4 in Buenos Aires, huur vervolgens een auto en ga 4 weken rondrijden in de omgeving van Cordoba… Ik snap je post niet zo
Wat voor suggesties zoek je? Goedkope onderkomens? Als je toch een auto gaat huren, neem een tent mee! Overal kampeerplekken te vinden en zeker goedkoop. Plus dat je niet hoeft te sjouwen met spullen omdat je de auto hebt, ideeal!
Andere tip: huur de auto niet in Buenos Aires, maar ga eerst met de bus naar je ´uitvalsbasis´, bijvoorbeeld Cordoba. En dan dáár pas de auto huren, scheelt toch weer een boel kilometers, je hoeft niet in Buenos Aires te rijden (hoewel ik het geweldig vond downtown) en wellicht is het ook iets goedkoper.
Als je in het midden/noorden blijft is het zeker goedkoper dan Patagonie en Vuurland, plus het feit dat de wegen een stuk beter zijn en je meer plaatsjes/plaatsen hebt onderweg.
Ja, Daimler, als je ruim drie weken de tijd hebt om o.a. Córdoba te ontdekken, dan zou ik dit zeker vanuit die regio doen. En naast het doorkruisen van de provincie Córdoba ook een mooie rit maken langs de Valle de la Luna (Ischigualasto), Talampaya, Laguna Brava en weer zakken richting San Juan/Mendoza. Aan het einde van je drie weken keer je weer terug in Córdoba stad vanuit Mendoza. Schitterende tocht waarbij je heel veel te zien krijgt. Ik heb zojuist klanten gehad die dit zelfde rondje in precies drie weken gedaan hebben…
groet,
Jan
hier ben ik terug wij zijn mijn vrouw en ik respetivelijk 63en 67jaar dus kamperen zie ik niet als een opie.
Beste Daimler,
Als je niet wenst te kamperen dan zijn er natuurlijk vele andere mogelijkheden voor redelijk betaalbare accommodaties in dit onmetelijke land. Wij maken veel gebruik van cabañas & hosterías voor onze klandizie. Beide varianten zijn goed betaalbaar, de cabañas zijn het goedkoopste buiten het hoogseizoen.
Succes,
groet
Jan
Ik denk dat je sws niet een maand kan rondrijden met 2 man voor weinig geld. Argentinie is het afgelopen jaar in elk geval niet goedkoper geworden dus daar kan je makkelijk mee rekenen
Daar ben ik het niet helemaal mee eens… De koers van de euro is flink gestegen en de hotelprijzen zijn dit jaar niet of nauwelijks gestegen. Kosten voor levensonderhoud uiteraard wel weer de gebruikelijke 25-35% ![]()