Hela!
Ik wil van oktober 2010 t/m januari 2011 rondreizen in Zuid-Amerika.
Als eerste de beste reistijd bekeken voor dit continent, maar dat viel een beetje tegen. Ik heb altijd begrepen dat als het bij ons winter is het daar zomer is, maar dat klopt dus niet.
Ik dacht in Ecuador te beginnen en dan te zakken via Peru, Bolivia, Chili, Argentinie naar Patagonie. Wie heeft rond deze tijd dezelfde reis gemaakt en kan me vertellen of ik me wat van die reistijden moet aantrekken.
Ik zie het niet zitten om met een poncho of jas deze reis te maken…
Grt, nicole
Hoi!
Zuid-Amerika is een groot continent met heel wat verschillende temperaturen! Ik zit er nu en ben in noord-peru begonnen, nu in Buenos Aires en begint het toch wel een beetje fris te worden. ( het is hier nu herfst) In noord-peru was het zomer en lekker op het strand en veel gesurfd.
Wanneer jij heen gaat is het weer lente, maar patagonie zal altijd kouder blijven. Houd ook rekening met de verchillende regenseizoenen.
Omdat je zoveel landen gaat bezoeken is het lastig om te zeggen welke tijd van het jaar de beste reistijd is. Het is heel wisselend en een poncho heb je van tijd tot tijd toch echt zeker nodig!!
Groetjes
Als je zonder jas wilt reizen kun je beter naar Zuidoost Azië gaan.
Patagonie is alleen aan te raden in januari en februari als je het niet al te koud wil hebben. Hier regent het ontzettend veel dus die jas zou ik toch maar meenemen.