Hallo allemaal, mijn vriendin en ik willen in oktober, november en december backpacken in Zuid-Amerika. Ecuador, Peru, Chili (inclusief Patagonie) en misschien nog een stuk Argentinie.
Wij zouden graag van mensen willen weten of deze tijd van het jaar wel geschikt is om te reizen in Zuid-Amerika. Tis dan zeg maar lente op het zuidelijk halfrond.
En klopt het dat Patagonie dan soms nog onbegaanbaar is???
prima periode hoor.Ik zou in t noorden beginnen (is dan droog seizoen, regenseizoen kan in nov/dec beginnen) en dan zit je ook goed w.b. Patagonia-temperaturen al kan t wel weer lekker waaien maar ja dat hoort er bij daar…
Bedankt voor je reactie landcruiser! Hebben we van noord naar zuid dan ook nog wat zomerse temperaturen? In Patagonie verwachten we dat uiteraard niet, maar in ecuador/peru zou dat wel fijn zijn
Zijn er nog meer mensen die in deze periode gereisd hebben?
Wat betreft Ecuador en Peru maakt het niet zo gek veel uit, die landen liggen immers rond de evenaar en daar is het het hele jaar ongeveer hetzelfde weer. Rond oktober begint daar weliswaar de zomer, en daardoor kan het wat warmer zijn en wat meer regenen. Maar dit laatste gebeurt dan toch vaak 's nachts of aan het einde van de dag. Prima te doen dus.