Hoi
Heeft er iemand ervaring met het huren van een auto en zelf rijden op Luzon ?
Of ist veel beter om een auto met chauffeur/gids in te huren ?
Wat wij in gedachten hebben :
vertrekken in Manilla , naar Banaue , naar het oosten Palanan Rainforest ( NIET Palawan , gaan we later naartoe ) , naar Taalmeer , naar Donsol en Mayo vulkaan .
Ervaring met hectisch rijden hebben we wel een beetje, in Thailand 4.000 km en in Zuid-Afrika 7.000 km zelf gereden en dan ook nog links .
Maar hier ist voornamelijk de toestand van de wegen die ons zrgen baten
We kunnen in Manilla op 18 jan. vertrekken en willen 27 jan. terug zijn , om dan naar Palawan te vliegen
Hopend op een snelle reactie
Groeten
Eric
Hoi Eric, Als je zoveel in het buitenland heb gereden zal het geen probleem zijn om in Luzon te rijden. Een heleboel aotoverhuurders staan op deze site Philippines Travel Guide - Car Bike Rental - Jens Peters Publications en dan op car rental klikken. Ben zelf in 2006 vanaf manila helamaal naar het zuiden gereden,naar Mindanao,meer dan 1000 kilometer. Grootste problemen vind ik toch wel de slechte wegbewijzering van de wegen. Vaak stond ik op een kruising of splitsing,niet wetende welke kant op te moeten. Dus vaak moeten vragen aan omwonenden. Probleem is dat omver gereden borden niet meer herplaatst worden, maar door bewoners als schroot worden verkocht. Toestand van de wegen in het noorden van luzon ken ik niet, maar toen ik naar het zuiden reed was het erg wisselend. Zuid-luzon is goed te doen, danin Samar een hele slechte weg, met grote gaten,die ik zigzaggend moest ontwijken, Leyte en Mindanao hadden vervolgens weer goede wegen. En in de nacht rijden doe ik ook niet ,is te moeilijk door slechte verlichting op de wegen.
Hoi Korikong
Alleszins bedankt voor de info
Nog een vraag
Ben jij eigenaar of investeerden in Tabuyo beachresort op Palawan ? ( denk ergens gelezen )
Wij willen daar boeken maar krijgen geen antwoord
Klopt ik ben de initiatiefnemer van dit project dat in 2008 is opgezet geweest. Dit eco project moet ten goede komen aan de lokale bevolking,er is in deze omgeving veel werkloosheid en armoede. Het is dan ook door de lokalen bevolking gerund, en er zijn afgelopen jaar een antal dingen fout gegaan, waar ik verder niet op inga. Resultaat is dat het ecoresort tijdelijk dicht is . Helaas, Helaas. Mocht je perse in deze omgeving willen verblijven, dan kan ik je naar dit resort verwijzen
http://www.tarabanan.de/ Is wel een wat ouder resort, maar ook helemaal van natuurlijke materialen, en door de lokale bevolking gerund.
Beetje late reactie, maar misschien nog nuttig voor iemand anders:
Heb goede ervaring met: http://www.avis.com.ph/index.php
Wegen in de omgeving die je noemt zijn in goede staat (ten opzichte van de rest van de Filippijnen) en met een normale auto goed te berijden