We hebben genoten van een geweldige motor reis door Luzon. Gestart in Angeles en vandaar 3 weken door de bergen gereden.
Filmpje is te zien op onze website:
www.lifeisjoy.nl/playmovie.php?v=_TBdPiisrgw
We hebben genoten van een geweldige motor reis door Luzon. Gestart in Angeles en vandaar 3 weken door de bergen gereden.
Filmpje is te zien op onze website:
www.lifeisjoy.nl/playmovie.php?v=_TBdPiisrgw
Hallo Joop en Niek,
Schitterend mooi filmpje van jullie motorreis door Luzon. Hoe hebben jullie Filippijnen ervaren in vergelijking met de andere aziatische landen waar jullie voorheen zijn geweest ? Dingen die je opgevallen zijn, of mee-of tegengevallen zijn ? En wellicht nog wat tips voor mensen die ook een motorreis in Filippijnen willen gaan doen ?
Ik zou zelf volgend jaar met de motor een rondje Palawan willen doen.
Prachtig filmpje!! Ik denk met heimwee terug toen wij daar rondhosten per bus e.d.
Thanks, altijd leuk om te zien dat ook anderen onze filmpjes leuk vinden.
Landen vergelijken blijft ook voor ons altijd weer moeilijk.
In zijn algemeenheid vonden we het verkeer en de wegen beter dan bijvoorbeeld in Vietnam of Thailand. Heb wel ergens gelezen dat de wegen op Palawan slechter zijn, maar met een lichte dirtbike kom je overal doorheen.
Wat wij opmerkelijk vonden was dat er erg weinig toeristen waren in het binnenland. Zelfs aan de kust waren we twee keer de enige gast in een hotel. De verklaring die men daarvoor gaf was dat het low-season zou moeten zijn, maar februari was volgens ons toch echt een prima periode.
Ook leuk was het dat we soms verdwaalde in het aanbod van (verkeerde) hotels. In Aziatische landen waar Engels geen voertaal is weet je, dat zodra je het woordje “Hotel” ziet, je ook echt een hotel voor toeristen vind.
In de Filipijnen zie je enorm veel borden met “hotel”, maar vaak zijn het dan alleen vier muren met een plank om op te slapen. Begrijp me niet verkeerd er zijn volop goede hotels, maar het was wel leuk dat we nu bij elk bordje “hotel” direct een toersisten hotel verwachten. (We zijn verwend:wub:)
De komende tijd zal ik weer proberen een reisverslag te gaan schrijven. Mochten er echter al eerder vragen of opmerkingen zijn dan hoor ik die altijd graag.
Ik zag een artikel in de Motoplus en zodoende kwam ik op dit forum terecht. Mooi filmpke, zekers met een strakke hand gefilmd, knap ! Zag ook een beetje de route (met mooi ingeplakte landkaarten!!) alleen weinig van de hotels en het eten. Nu ken ik bijna alles daar, maar dat had er van mij nog bij gemogen. Is voor velen namelijk een ongelooflijke belevenis.
Ik ga de volgende keer als ik er weer ben ook een weekje met een XR200 door de bergen rijden. Ik weet alleen niet of het dan op Luzon mooi weer is, anders ga ik naar Cebu / Negros is ook een mooie bergachtig gebied.
Groet, Foots :wereld:
Dank Foots voor je berichtje.
Hotels en eten zijn inderdaad een echt belevenis.
Alleen het schoonmaken van kippen met een gasbrander zit in het filmpje omdat we de filmpjes niet te lang willen maken. Gelukkig hebben ze ook nog de Jollibee zodat we Filipijns eten konden afwisselen met vette hamburgers en friet. ![]()
In Manila hadden we wel alle mogelijke luxe zoals te zien in ons tweede filmpje over Manila, Subic en Tagaytay:
wouw knap filmke
op sommige plaatsen heb ik ook geweest maar met de bus
zou wel willen met de motor maar heb nog nooit met ene gereden lol2
met kerstmis vertrek ik terug voor mijn 9 keer richting phil
grtjs