Van te voren reserveren van hotels lijkt mij voor Luzon niet nodig, wanneer het ene hotel vol is zijn er altijd wel voldoende andere.
Luzon heeft een paar mooie gebieden wat betreft strand, In het noorden de stranden van pagudpud,in het zuiden van van luzon heeft de omgeving van Caramoan hele mooie stranden . In welk deel van Luzon gaan jullie rondtoeren, en is dat met een organisatie of gaan jullie op eigen houtje motor huren?
We gaan op eigen houtje.
Vliegen eerst op Manila waar we een paar dagen acclimatiseren en dan naar Angeles City waar een motor verhuur bedrijf zit (http://www.nice-bike.com/)
Vanuit Angeles City richting het noorden een rondje waarna we weer terug komen en afsluiten met een paar dagen aan het strand.
Het motorverhuur bedrijf is de enige die ik op Internet kon vinden maar als iemand een andere kent dan horen we dat natuurlijk weer graag…
Ga de komende weken alles een beetje doorlezen en bestuderen.
Nog een concrete vraag: Zijn er in Manila ook motorverhuur bedrijven bekend en zijn er anders wellicht in Manila gewoon motoren langs de weg (betrouwbaar) te huren?
De mensen die wij in de filipijnen tegengekomen zijn op de motor, hadden die allemaal in Angeles gehuurd. Zij zeiden dat het niet mogelijk was om een motor te huren in Manilla, maar ik weet het niet zeker…
Eerlijk gezegd heb ik ook nooit gehoord van de mogelijkheid om in Manila een motor te huren. Komt denk ik omdat er geen markt voor is, manila is voor toeristen niet zo interessant, daar bij komt nog de grote verkeerschaos in Manila wat het ook niet aantrekkelijk maakt om te gaan motorrijden. Heel anders op de eilanden in de Visayas, de eilanden die tussen Luzon en Mindanao in liggen, daar zie je toch vaak als je van het vliegveld af komt wel meerdere zaken die motoren verhuren, maar het zijn vaak kleine zaakjes die niet op internet terug te vinden zijn.Soms verhuren kleine hotelletjes ook motoren zoals deze op Mactan-island http://www.mbs.ph/bike%20flash%20pics/bike%20rentals.html Dat er in Angeles wel motoren worden worden verhuurd komt omdat er daar wel vraag naar is, Angeles trekt jaarlijks vele toeristen,en vanuit Angeles zit je zo in de omliggende provicies. Joop misschien kun je nog wat vinden op het Filippijnse motorforum Motorcycle Philippines