21daagse rondreis

Hallo,

mijn vriend en ik willen vanaf 22 augustus tot en met 12 september een rondreis maken.

We zijn nog nooit eerder op de Fillipijnen geweest. We hebben ons ingelezen en zijn tot het volgende globale schema gekomen.
Wij houden van natuur/cultuur en actieve vakanties en op het einde van de vakantie paar dagen relaxen en snorkelen.

Wij hopen feedback/tips te krijgen over dit schema. Wees vooral open, alle suggesties, tips oid zijn van harte welkom!

Wij willen aankomen op Manilla, vanuit daar naar het noorden van Luzon om Banaue, Sagada en Pagsanjan te bezoeken.

Daarna willen wij doorreizen naar Palawan, van Puerto Princesa naar El Nido en naar St. Pauls National Park

Om de reis te beƫindigen willen wij paar dagen relaxen/snorkelen op Boracay of mindoro.

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes Suus

hallo,

als je van natuur houdkan ik je zeker palawan aanraden,
heel mooi eiland,el nido is gewoonweg prachtig,

groetjes

Hoi Trucke,

bedankt voor je reactie.
Heb je verder nog tips van dingen die we zeker moeten zien of doen?

Groetjes

Hallo Suus,

Welkom op het filippijnenforum. Ik weet niet of jullie met een georganiseerde trip naar Pagsanjan gaan of op eigen gelegenheid? Toeristen die niet met een groep zijn maar op eigen houtje worden vaak, in financiele zin een poot uitgedraaid daar. Dus zoek op internet uit wat een redelijke prijs is voor een tripje op de rivier in Pagsanjan zodat je beslagen ten ijs komt. Men vraagt toch sowiezo meer, dus afdingen is een must. Een ander trucje is dat men niet de hele tocht maakt, maar halverwege terugkeerd, zodat men weer met nieuwe klanten snel de rivier op kan. In het noorden van Luzon ben ik nog niet geweest dus kan ik niks over zeggen. Boracay is niet zo mooi om te snorkelen, dat zou ik vooral in de omgeving van El Nido doen. Als je gaat eilandhoppen weet de bootman wel goed plekken om te snorkelen. Boracay is vooral een party eiland, met veel standbars en restaurants. De rit van puerto princesa naar El Nido is best lang zo 6 tot 8 uur rijden afhankelijk hoe de toestand van de weg is. vooral het stuk tussen Roxas en Elnido is slecht.Als je het geld er voor over over hebt huur dan een privebusje met chauffeur en knip het traject in2 of 3 stukken. Je kan dan bijvoorbeeld een stop maken in Sabang en de undergroundriver bezoeken en daar in sabang overnachten. Volgende dag rijden naar Taytay en daar het oude spaanse fort bekijken overnachten daar in flower resort dan de volgende dag het laaste stuk naar Elnido rijden. Tip: zorg steeds voor voldoende kleingeld. Zelfs een briefje van 500 peso=9euro kan al problemen geven om wisselgeld terug te geven. En in Elnido kun je niet pinnen en er is geen bank, dus pin of wissel voldoende in Puerto princesa. Palawan is prachtig mooi !