Rondreizen Indonesie, Maleisie, Singapore

Hallo allemaal,

In oktober willen we graag zes weken rondreizen in Azie. We hebben op dit moment in ons hoofd om naar Maleisie, Singapore en Indonesie (Sumatra, Java, Bali) te gaan. Het lijkt ons mooi om de reis in Bali af te sluiten.

Hebben jullie tips voor ons hoe we deze reis het beste kunnen organiseren?

• Tickets
  • Overnachtingen
  • Reizen in de landen zelf
  • Dingen die we echt gezien/gedaan moeten hebben
  • Dingen waar we rekening mee moeten houden
    etc.

Bedankt alvast!

Groetjes,

Mirjam & Lisette

Hallo,

Zes weken om Malaysia, Singapore, Sumatra,Java en Bali te bezoeken???
O.K. als je het op z’n japans doet a la Europa in drie weken. Wil je echt
iets van het land, z’n kultuur en de mensen etc. begrijpen dan moet je een keuze maken.Met de reistijd alleen al moet je rekening houden.

Of Indonesie met event. aanvliegen op KL en retour via Singapore. Of
Malaysia en Singapore met Bali als eindbestemming.

Sukses

Hallo,

Bedankt voor de reactie.
Misschien zijn we iets te ambitieus in plekken die we willen zien :slight_smile:
Wij hebben toch het gevoel dat 6 weken te lang is voor de drie eilanden; Sumatra, Java en Bali.
Zou het haalbaar zijn, wanneer we eerst +/- 3 nachten in Singapore verblijven en daarna door gaan naar Sumatra, Java, Bali en eindigen in Lombok? Maar dan moeten we ook een (goedkoop) ticket kunnen vinden dat we kunnen vliegen naar Singapore, maar weer retour kunnen vanaf Lombok. Is dat mogelijk?

Groeten
Lisette & Mirjam

3 nachten Singapore is meer dan zat…(vind ik) Daarna kan je door naar Sumatra, Java en Bali en Lombok. Als je 1 week en een paar dagen per eiland aanhoudt dan moet dat wel lukken maar dan zie je niet alles uitgebreid. Van Lombok moet je eerst weer terug naar Bali om van daaruit terug te vliegen (via KL?) naar Amsterdam…

Ik vind 6 weken vrij kort voor 3 eilanden.

Lees eens op m’n site hoe mijn reizen eruit zagen, misschien heb je dan een idee hoe het ook kan?

Ik ben 2,5 week op Sumatra geweest, 4 welen (en 2x een halve week) op Java en ik ben de tel kwijt wat het aantal weken op Bali betreft.

Ben het er mee eens dat 2 dg. Singapore genoeg is om dan bijna 6 weken
over te houden voor 3/4 eilanden en per eiland - tenslotte is het de eerste
keer - ongeveer anderhalve week te hebben om de krenten uit de indonesische kue te proeven. Moet te doen zijn.
Ben je eerder in Bali dan kan je Lombok eraan plakken. Zoniet ook geen ramp. Daarom…vermijd een te rigoreus reisschema! Maak een lijst van
wat je zo wie zo wilt zien en laat het op je afkomen. Vergeet even je westerse instelling en reis op z’n aziatisch. Scheelt een hoop hoofdbrekens!
Sukses

Met Singapore Airlines kun je makkelijk heen van Amsterdam via Singapore naar Medan (Sumatra) en terug rechtstreeks van Lombok via Singapore weer naar Amsterdam. groetjes, Anita

Wij hebben in 3 weken Java - Bali - Lombok gedaan en dat ging prima. Ongeveer 1 week per eiland en dat was lang zat. We hebben wel niet alles gezien maarja dat lukt je sowieso nooit. Gewoon keuzes maken. En Lombok viel ons trouwens best tegen dus daar zijn we uiteindelijk maar 2 dagen geweest en de rest van die week op de Gili eilanden (hoewel 3 dagen meer dan zat is).