Rondreisje Marokko-Spanje

Ik en mijn vriend willen graag in augustus een korte rondreis maken door Marokko/Spanje. We hebben ongeveer 12 dagen.
Ik heb al gezien dat we met Ryanair goedkoop kunnen vliegen naar Fes en dan eventueel terugkeren vanuit Malaga.
Dit is wat ik in gedachten had:

Fez (2dagen) - Chefchoauen (2dagen) - Tétouan (2dagen) - Tanger (1dag) - van Tanger naar Algericas

Ik zou dan nog 3/4 dagen in Algericas blijven en een auto huren zodat we eens naar Tarifa, Gibraltar en eventueel Granada kunnen.

Nu mijn vragen:

Is dit doenbaar of is de tijd veel te kort??
Kan ik het best alles van thuis uit regelen of gewoon ter plekke kijken voor hotels?
Andere tips zijn ook altijd welkom!
Ik had gedacht aan een budget van ongeveer 1500 euro, zonder eten/uitstapjes/openbaar vervoer. Zou dit haalbaar zijn?

Alvast bedankt!

Hallo,

de gekozen route is wel goed, alleen 2 dagen in Fes in de zomer zou ik jullie niet aanraden, fes is een mooi cultureel stad maar de temperatuur in de zomer kan oplopen tot 38-40 graden, ik zou een dagje in Fes doorbrengen om de oud medina te bezoeken met alle die historisch monumenten en zal 3 dagen in Tetouane blijven, het noorden van Marokko is bekend met zeer mooi stranden.
wat het budget betreft is 1500 euro wel voldoende.
van toevoren reserveren is niet echt nodig er zijn genoeg Hotels en in de periode Augustus gaan minder mensen met vakantie i.v.m. Ramadan.

Verder wens ik jullie een zeer fijn vakantie toe.

Groeten

Adam

Heeft de ramadan gevolgen voor ons? Of merk je daar als toerist niet veel van?

Hallo,

Jullie zullen wel merken dat overdag weinig activiteiten zijn en juist in de avond gaan mensen naar buiten toe en zijn de winkels, cafes en restaurants wat langer open.

voor jullie de voordeel dat het rustig is op stranden.

ok, dat klinkt allemaal erg goed!
Bedankt voor je tips!