In september willen we graag een rondreis maken door Marokko waarbij we zelf met de auto willen reizen. Nu heb ik een schema gemaakt met punten die we willen zien. We willen ongeveer 18 dagen weg, starten in Fez en terug vanuit Marrakech.
11-9 Amsterdam - Fez
12-9 Fez
13-9 Fez – Chefchouen
14-9 Chefchaouen
15-9 Chefchaouen – Asilah
16-9 Asilah - Meknes
17-9 Meknes – Midelt
18-9 Midelt – merzouga
19-9 Merzouga
20-9 Merzouga – Dades
21-9 Dades – Zagora
22-9 Zagora – Ait Ben haddou
23-9 Ait Ben haddou – Marrakech
24-9 Marrakech – Essaouira
25-9 Essaouira
26-9 Essaouira - Marrakech
27-9 Marrakech
28-9 Marrakech – Amsterdam
Onderstaande link toont de route in Google maps Route
Is dit schema haalbaar en zijn er onderweg nog leuke tips om mee te pikken?
Hoi
Leuk vooruitzicht!
Het valt me alleen op dat jullie bi jveel plaatsten maar 1 nacht verblijven, is dit omdat de reistijden dan te lang zijn? Marokko is erg mooi en ook vanuit de auto maar ik denk dat dit wel een beetje veel reizen is.
VerderIs Fez zeker een aanrader en misschien kan je vanuit Fez een dagtrip doen naar Meknes en Volubilis. Dus dan blijf je een dagje langer in Fez maar overnacht je niet in Meknes.
Midelt vond ik niet veel aan. Ik ben niet zo van het type dat graag wandeld en we hadden ook nog eens heeeeeeel veeeeeeel regen daar dus we hebben de heledag in de guesthouse gehangen. Merzouga zeker een aanrader! Ait ben haddou inderdaad maar 1 nachteje. Als je daar halverwege de middag aankomt heb je nog genoeg tijd om de berg op te gaan en het stadje te bekijken.
Nou heel veel plezier met de voorebreidingen en de uiteindelijke reis!!!
Groetjes Lotte
Bedankt voor je snelle reactie! We zijn nog een beetje aan het puzzelen met de overnachtingen. Wellicht dat onderstaande beter is. We blijven hierbij dan wat langer op een aantal plaatsen.
1 Amsterdam – Tanger
2 Tanger – Asilah – Chefchaouen
3 Chefchouen
4 Chefchaouen – Fez
5 Fez
6 Fez
7 Fez – Midelt
8 Midelt – merzouga
9 Merzouga
10 Merzouga – Dades
11 Dades –Ait Ben Haddou
12 Ait Ben haddou – Marrakech
13 Marrakech
14 Marrakech – Essaouira
15 Essaouira
16 Essaouira
17 Essaouira – Marrakech
18 Marrakech – Amsterdam
Is het goed te doen om vanaf Fez naar Merzouga te rijden? Dan zou dat betekenen dat we die overnachting daar kunnen schrappen om ergens anders langer te blijven.