Hallo! Ik ga in september voor 3 maanden naar Ecuador. De bedoeling is dat ik in een deel van die periode ook ga reizen. Voor wat betreft het verblijf: weet iemand of ik in Ecuador ook kan kamperen, of kan ik beter een hostel oid opzoeken? Hangt dit van het gebied af? En hoe zit dit met andere Zuid-Amerikaanse landen? Groeten, Stephanie
Voor zover ik weet is het vaak niet mogelijk om te kamperen, bovendien wordt het vaak ook niet aangeraden. De hostels heb ik daar als prima ervaren en waren ook vrij goedkoop. Binnen bepaalde natuurgebieden mag wel onder bepaalde voorwaarde worden gekampeerd, maar heel gebruikelijk is het niet. Ik weet niet precies hoe het in andere zuid amerikaanse landen is.
Veel plezier daar! Jelle
Je hebt inderdaad bepaalde Hosteria (gelegen in privé natuurreservaten) waar je kan/mag kamperen. Maar overnachten in een hosteria kan erg goedkoop, dus dat is een prima oplossing inderdaad!
Dus in feite hoef ik geen tent, matje etc mee te nemen naar Zuid-Amerika? Of is het toch aan te raden om het just in case bij je te hebben? Als ik niet hoef te sjouwen met extra materiaal, dan liever niet natuurlijk.
Stephanie
tent en matje lekker thuis laten. Kamperen is meer een zeldzaamheid daar dan gewoonte
je wilt misschien wel een slaapzak meebrengen voor in de hostels. Hoewel er meestal voldoende dekens zijn kan het in de andes 's nachts erg koud zijn. en in sommige nachtbussen ook.
Je kunt zonder hoor…ik had er geen bij me. Maar als je hem meeneemt zal je hem waarschijnlijk wel gebruiken
Da’s mooi. Scheelt weer in de aanschaf. Slaapzak had ik zelf ook al bedankt om mee te nemen; koukleum als ik ben! Lamaha bedankt voor je advies!
Thermo-ondergoed is een stuk lichter, praktischer etc dan een slaapzak…
Thanks! Had zelf ook al bedacht dat ik thermo-ondergoed mee ga nemen. Goed he.
hoi
ik ben zelf een jaar naar ecuador geweest met een uitwisselingsorganisatie. ik heb toen ook veel gereisd door ecuador… ze hebben weinig campings of zelfs geen. kamperen is erg moeilijk. ik zelf heb het niet gedaan. je kunt in elke grotere stad goedkoop overnachten. soms zelfs onder de 10 dollar per nacht. dit is dus niet erg veel. als je met meerdere personen bent en je bent op het platteland kun je altijd proberen om bij de boeren te overnachten. alleen zou ik het niet snel doen. de mensen in ecuador zijn erg vriendelijk, tenminste wat ik heb meegemaakt
groetjes cristel vervoort