Eind juli ga ik met een maatje een maand naar Ecuador om daar rond te trekken. Vorig jaar ben ik in Cuba geweest voor een maand en daar had je veel casa particulares ( particulier kamerverhuren).
Mijn vraag is:
heb je dat ook in Ecuador?
is het gemakkelijk om hotels te krijgen of is vooraf boeken echt nodig?
In heel Equador heb ik nergens problemen gehad met het vinden van hotels, hostalletjes, appartementjes of wat dan ook. Ook eind juli (redelijk hoogeseizoen) hoeft dit geen problemen op te leveren. De leukste en gezelligste hostals kunnen natuurlijk wel al vol zitten, maar een slappplek vinden doe je altijd.
Wel handig is om eventueel de 1e 2 nachten vanuit Nederland geregeld te hebben, zodat je weet waar je naar toe gaat en niet na een lange vlucht nog van alles moet regelen. Daarbij komt dat Quito (waar je waarschijnlijk aan zal komen) nogal hoog ligt, als je daar meteen na aankomst ook nog met rugzak stukken gaat lopen dan merk je wel dat de lucht daar ijler is. Meest relax is dus dat je dan recht op je doel af kan gaan en op je gemakje kan acclimatiseren.
Onze dochter heeft reeds vele malen Ecuador bezocht. Zij vindt het handig om na zo’n lange reis gewoon direct je hotelletje te kunnen opzoeken zonder eerst rond te moeten lopen.
Ze heeft een paar keer een flinke rondreis gemaakt (alleen of met een vriendin).
Ze heeft nooit op voorhand een hotelletje gezocht. meestal wisten de mensen van het “huidige” hotelletje wel een goed en goedkoop adres in weer een andere plaats.
Waar landt je? In Quito of in Guayaquil?
In Gayaquil kan onze dochter je wel tips geven. Ze is ondertussen getrouwd met iemand van daar.
Gaaf dat je naar Ecuador gaat. Ontzettend mooi land! Ik ben er vorig jaar 4 maanden geweest. Mocht je nog tips willen dan lees/hoor ik dat wel. Je kunt ook kijken bij mijn eerdere reacties. Maar het is zo dat het zeker niet nodig is om van te voren te reserveren. Zoek een leuk hostel uit in de LP en laat je erheen rijden met de taxi. Heel veel plezier alvast. Amazone is trouwens ook schitterend.