Hostel openen in Ecuador

Hey mensen,

Ik ben in januari in Ecuador geweest en zwaar verliefd geworden op het land. Ik kan mijn droom om een hostel te beginnen in Ecuador aan de kust (het liefst Canoa) maar niet loslaten… Ik heb nog niets uitgezocht, en plaats daarom hier een oproepje, misschien is er iemand die hier ervaring in heeft? Is er iemand die me hier over kan adviseren? Of heb je misschien zin om te helpen?? :smile::smile:

Groetjes, Evelien

Hoi Evelien,
Top om te lezen, dat vind ik nou ook van Ecuador. Ik ga over iets meer dan 7 weken terug voor een langere tijd, vrijwilligerswerk. Zoiets beginnen is ook wel een droom van mij, maar ik zou dan wel zoveel mogelijk de lokale bevolking er bij willen betrekken. Voor nu zit het er dus even niet in voor mij, maar houd me op de hoogte, ik volg je graag in je plannen.
Succes!!!

Wat leuk om te horen!! En wat super gaaf dat je binnenkort terug gaat!! Ik heb een aantal mensen leren kennen in Baia, wat dicht bij Canoa ligt (mocht je het niet weten. ;). Het is ook zeker mijn idee om de locals bij het proces te betrekken en te laten werken in het hostel. Ik zelf denk dat het veel makkelijker gaat als ik zelf in Baia of Canoa ben om alles te regelen. Maar goed, ik wil ergens voor terug gaan en een kleine basis leggen (in ieder geval weten of het haalbaar is voor mij). En daarbij moet ik de taal nog veel beter leren te beheersen om beter met de locals te communiceren. Ik ben nu op zoek naar een basis waarvoor ik terug kan gaan als je begrijpt wat ik bedoel??!!

Waar ga je deze keer naar toe in Ecuador? Of ga je lekker rondreizen? En waar was je de vorige keer in Ecuador?

Groetjes, Evelien

hey Evelien,loop ook met zulke plannen rond,ben nog niet in Ecuador geweest maar steun daar al 2 jaar een project via plan belgie in de provincie cuenta.mijn volgende reis zal dus Ecuador zijn om aan een nieuwe uitdaging te beginnen,eerst hier alles regelen.maar een hostel beginne spannend.ben nu 2de jaar spaans aant volgen.gr.Guido

Hoi Evelien,

In Peguche hebben wij geslapen in hostel Aya huma wat gerund wordt door een Nederlandse. Je zou eens contact met haar op kunnen nemen. Website is www.ayahuma.com. Zij kan je vast wel het e.e.a. vertellen (weet natuurlijk niet of ze dat ook wil doen).