Rondreis

Hallo,

Wij doen een rondreis van 3 weken in java bali en sulawesi.

We overnachten 3 x in yogjakarta en willen erna nog enkele zaken zien voor we de overzet nemen naar bali,de bromovulkaan lijkt ons wel heel toeristisch. is de ijen vulkaan ook zo toeristisch?
Rijden we best via solo naar de overzet of richting blitar?

Waar we logerennog hebt best malang of ergens anders iemand tips.

Grts frana

Sent from my SM-T210 using Wereldwijzer mobile app

Ik ben de afgelopen weken op beide geweest. Ijen is iets minder extreem toeristisch, waarschijnlijk omdat je nog een uurtje de berg op moet lopen ipv de jeep te nemen (en weer naar beneden als je het blue fire wilt zien). Maar ook daar wandel je in een treintje van toeristen.

Ondanks de vele toeristen zijn het beide wel dingen die je moet doen in Java. Als ik moet kiezen zou ik voor Ijen gaan met de optie om het Blue fire te zien, dat was toch wel iets heel speciaal om te zien.

Nielsh,

Waar zouden we dan best nog overnachten in Kediri of in Malang, naar het schijnt zou er niet zoveel te zien zijn in Malang en is het al heel verwesterd.

Of als we Ijen doen mss best nog verder door reizen eerst en daar een overnachting zoeken.

Grt frana

Sent from my SM-T210 using Wereldwijzer mobile app

Wij hebben zelf in Malang overnacht en daar een 3-daagse tocht geboekt voor Bromo, Ijen en transport richting Bali. Aangezien we enkel 's avonds gegeten en overnacht hebben in Malang kan ik er weinig over zeggen. Mij leek het niet de moeite om er langer te blijven dan nodig.

Om de Bromo te bezoeken kan je best overnachten in Cemoro Lawang of zo dicht mogelijk bij de vulkaan aangezien je midden in de nacht moet opstaan. Hetzelfde geld voor Ijen, hoe verder weg van de vulkaan hoe vroeger opstaan. Voor Ijen overnachtten we in Bondowoso en dan nog moesten we om 23u 's avonds ofzo al vertrekken om het Blue fire te kunnen zien.

Bedankt voor de info Nielsh