Hallo,
Ik had een vraagje, vlakbij vulkaan bromo is er ook een mooie waterval. Wie kan mij hier iets meer over vertellen.
Hallo,
Ik had een vraagje, vlakbij vulkaan bromo is er ook een mooie waterval. Wie kan mij hier iets meer over vertellen.
Hoi,
Ook ik ben deze dingen aan het uitzoeken en heb gevonden de Baong waterval ( Tjoban Baoeng) in Purwodadi. moet iets ten noorden van Lawang zijn.
Hopelijk heb je hier iets aan en komen er misschien nog meer reakties waar ook ik mijn voordeel mee kan doen.
succes S-ter.
Je kunt als je vanuit Malang richting Bromo reist in Tumpang een open jeep huren die je naar de Bromo brengt (Ir 700.000) die passeert ook enkele watervallen waar je kunt stoppen.
Hoe lang kan je best blijven aan de Bromo vulkaan? De meeste vertrekken s’nachts om de zonsopgang te zien en nadien te ontbijten in bv. Malang en dan zo verder te trekken. Maar dit lijkt me zo kort…
Ontbijten doe je in Bromo en daarna ga je door naar Kalibaru. Mits je van je van west naar oost gaat. De middag van aankomst kijk je wat rond en de volgende ochtend ga je weer verder na bezoek aan de krater en ontbijt. Natuurlijk kun je ook langer blijven, maar dat doen weinig mensen.
weet iemand goede hotels / guests houses waar je kunt verblijven en die een zonsopgang tripje naar Bromo kunnen regelen?
Wij zijn de dag dat we s’morgens de Bromo hebben gedaan nog een dagje in Cemoro Lawang gebleven en de dag erop s’morgens door gegaan. Dit omdat we na de Bromo de Kawah Ijen gingen beklimmen en dus nog een dagje rust wilden ipv 3 dagen achter elkaar veel reizen + vroeg opstaan…dus het is maar net hoe je vervolg robes ma eruit ziet…
Succes!
Gr. Sander
Kijk voor onze reisverhalen op : www.maartenensander-reizen.webklik.nl
Wij hebben geslapen in Café Lava Hostel, was prima, niet veel van voorstellen, maar iig goed bed, redelijke badkamer en restaurantje. Ook hier de mogelijkheid om een tourtje te boeken. Staat ook in de LP.
Gr. Sander
Kijk voor onze reisverslagen op : www.maartenensander-reizen.webklik.nl
Bedankt! Morgen vertrekken we naar Indonesie. Enorm veel zin in !!!
We gaan met de trein van Surabaya naar Malang.
Graag gedaan, leuk, veel plezier!
Misschien nog net een tip voor vertrek, wij sliepen in het Merbabu Guesthouse in Malang, goeie kamers, vooral heeerlijke bedden en we hebben via hun ook vervoer naar Cemoro Lawang geregeld voor IDR250.000…
Have fun!
Gr. Sander
Kijk voor onze reisverslagen op : www.maartenensander-reizen.webklik.nl
Cemarah Indah is een goed resort en niet duur. Ligt aan de Sea of Sand met mooi zicht over Bromo…
Groet
Ramon
:dag:Hey allemaal,
Kan iemand me helpen, ik vlieg op denpasar, en zou eerst paar dagen oost java willen bezoeken.
Hoeveel dagen moet ik hier best voor uitrekken?
Zou graag Ijlen kawa en bromo doen.
Hoe reis ik best van bali naar java en terug?
Thx
Aangezien het topic Bromo heet, stel ik hier ook een vraag.
Wij willen half november naar de vulkaan. Hoe is het dan met de weersomstandigheden, want ik lees dat november veel regendagen heeft.
Vanuit daar willen we door naar Bali. Is dit dezelfde dag te doen of adviseren jullie nog een tussenstop op Java? Of is de IJen vulkaan ook een must see?
ijen is zeker een must to see! (mijns inziens indrukwekkender dan Bromo)
Te laat :(, we zijn al een aantal maanden terug.