Welke plaats kun je het beste overnachten als je de Bromo en de Ijen vulkaan wilt bezoeken?
En hoeveel tijd moeten we voor deze vulkanen uittrekken? Zou het bijvoorbeeld in een dag kunnen?
Wij kunnen ook geen organisatie vinden die deze tours aanbieden.
Zou iemand ons hiermee kunnen helpen?
Alvast bedankt.
Waar komen jullie vandaan? Yogyakarta of Bali?
Ik heb deze tocht destijds vanuit Malang geregeld heb toen een tour gedaan van 2 dagen lekker relaxed en goed geregeld.
snachts vertrokken vanuit Malang (Hotel Helios) in de ochtend Bromo, daarna naar een koffieplantage nabij Ijen daar overnacht en de volgende ochtend naar Ijen en daarna op de boot naar Bali
Een paar weken geleden is er ook een vraag gesteld over deze tour, je zou even kunnen zoeken links boven, dat ging over de prijs. Voor mij is het al een paar jaar geleden dus de prijs zal niet meer hetzelfde zijn.
We verblijven zowel op Bali als in Jogyakarta, dus via Malang is een goede optie. Gaan direct maar even zoeken naar zo’n twee daagse tour, en als we dit dan als laatste plannen op Java, kunnen we inderdaad dan door met de boot naar Bali.
Ik heb het afgelopen zomer ook vanuit het Helios Hotel geregeld, dit kostte 2,2 miljoen rupiahs pp. We waren met 3 personen. Al kan je die tour overal in Java wel boeken.