Hallo allemaal,
Ik heb jullie advies nodig 
In nov ga ik een maand op reis
Ik wil thailand en cambodja bezoeken ik start in Bangkok graag wil ik ook koh lipe dit jaar gaan bezoeken en de eilanden bij shihanoukville.
Wat is een goede route? dat ik een binnenlandse vlucht moet nemen geen probleem
Alvast bedankt
Hee Arno ,
Goed plan ! De eilanden bij Sihanoukville zijn inderdaad prachtig, op Ko Lipe was ik nog niet.
Ik heb geen idee over je budget ( per dag) en je reisstijl. In theorie moet het mogelijk zijn om binnen een dag van
Bangkok naar Sihanoukville te reizen, maar dat is het dan ook. In de praktijk gaat het niet meevallen.
Wanneer je een tussenstop inlast, is Ko Kong ( net over de grens in Camb) een prima optie.
Van daaruit kun je ook het gelijknamige eiland bezoeken, dat is nog meer onontwikkeld dan de eilanden bij SHV.
Toen ik er was , kon je er slechts per dagtocht komen, een boot kostte 100 dollar. Nu schijn je er ook te kunnen
overnachten. Vanuit Ko Kong is het nog een uur of vier per bus naar SHV.
Let er tevens op dat Cambodja budget-vriendelijker is als Thailand, vooral als je bier drinkt.
Hans.
Hallo Hans,
bedankt voor je reactie!
Ik budget voor een maand ongv 1500 pp.
Wanneer ik in SHV ben wat is een goede reis route om naar Ko Lipe te komen? via Bangkok terug?
Groeten
arno
Hee Arno,
Je moet eerst weer terug naar Bangkok via dezelfde route. Wat je ook kunt doen , is bij Trat (dat is ongeveer halverwege) afslaan
naar Koh Chang en de andere eilanden die daarachter liggen.
Koh Kood zou enigszins vergelijkbaar moeten zijn met Koh Lipe, en als je toch in de buurt bent…
Let er ook op dat je, wanneer je aankomt aan de Cambodjaanse grens (vanuit Bangkok) je enige kleine problemen kunt ervaren.
De laatste keer stond er een dokter (of wat er voor door moet gaan) om je temperatuur op te meten, en raad eens ?
Die van mij was (natuurlijk) te hoog, dus betalen ! Het is maar een euro, maar toch…
Bij een andere grensovergang staan er ook weleens mannetjes die je willen “helpen” met papieren.
Bij mijn laatste bezoek aan deze grensovergang, was het hier nog niet zover, maar dan weet je dat het zou kunnen gebeuren.
Negeren, en doorlopen, pas een formulier aanpakken op het moment dat je aan een balie staat.
Als je terugkeert uit Cambodja via dezelfde grensovergang, zijn die problemen er niet.
Hans.