Wie weet toevallig hoe je van Sihanoukville Cambodia naar Koh Chang (Thailand)moet gaan … kan niet zo veel informatie vinden. wie owie weet er meer van.
Helaas kan ik dit bericht niet bij de reisform Cambodia plaatsen ,dan maar op dit manier.
Het is wel al enkele jaren geleden dat ik er was, in 2006. Wij hebben ons transport in Sihanoukville zelf geregeld. Toen was het mogelijk om een boot te nemen of een minibus. De route per bus was toen vrij slecht, en je moest een paar maal een ferry over en het duurde vrij lang. Maar de verhalen over de boot gingen toen dat het nogal heel op en af gaan was en niet goed als je snel zeeziek bent. De boot zou niet echt zeewaardig zijn, vandaar (maar misschien hebben ze nu een andere boot ter beschikking).
Met de minibus ging uiteindelijk vrij goed. Aan de grens moesten we een andere minibus op en werden we afgezet aan Trat waar we de ferry konden nemen naar Ko Chang, waar je dan opnieuw een taxi neemt naar de plaats waar je moet zijn.
Ik weet niet als alles nu al veranderd was, maar ik vond er toen ook weinig info over en uiteindelijk kan je toch alles ter plaatse regelen. Je vindt ook altijd andere reizigers met hetzelfde plan als jou en kan je samen reizen, eventueel een taxi nemen.
Je kunt heel simpel een tourtje regelen… Bus en boot en taxi op eiland … Alles in 1. Overal teboeken daar ter plekke, aangezien er veel mensen deze route nemen…
Wij waren dag omnderweg… Het was ong 5 -6 uur met de bus naar Trat… Wachten op pont… Drie kwartier met pont naar t eiland… En dan nog met n taxi ding naar je bestemming op t eiland ( verschilt van 10 min tot drie kwartier). Maaar zeker de moeite waard!
Klopt wat ze hierboven zeggen. Eind februari van dit jaar nog geweest. Is erg goed te doen. Je kan in de plaats zelf slapen of op het eiland. Hier hebben ze 3 slaapgelegenheden. Barakken (dormroom achtig), prive rond hutje, of achter dormroom staan ook een soort hutten. Om er te komen kan je een (luxe) boottrip boeken voor 25 euro dan ga je snorkelen en wordt je afgezet op het eiland. Of een minder luxe (15 euro), dan zit je op een kleine boot met een afdakje. Als je op het eiland slaapt moet je alleen niet bang zijn voor wat dierengeluiden. Valt reuze mee hoor. Dus mocht het niet bevallen dan kun je de volgende dag gewoon met de boot terug naar het vaste land. Er zijn genoeg plekken om te overnachten. Ik vond het eiland persoonlijk erg leuk. Prachtig strand/uitzicht en heerlijk warm water! Mocht je meer willen weten over Thailand stuur me dan maar een PM
Tip: Neem deet (anti-mug) mee. Deze willen in de avond nog wel eens wakker worden.
In sihanoukville bij een reis verhuur winkeltje binnen stappen (dicht bij utopia zitten genoeg) en dan gewoon vragen hoe je het goedkoopst naar koh chang komt, ik had een vriendin die per vliegtuig dat deed… maar je kunt ook goedkoop eerst naar bangkok vliegen en dan per bus eindigen in koh chiang… ook een aanrader Koh rong (ben je vast al geweest, wegens je verblijf in sihanoukville! ) ENJOY! X