We willen van Sihanoukville naar Koh Chang. Nu wordt het soms aangeraden om een tussenstop te maken op Koh Kong (incl nacht verblijven) doordat het een lange reis is. Klopt dit? Of is Sihanoukville - Koh Chang wel goed te doen in een dag?
En over Koh Kong; ik lees dat dat een erg mooie omgeving is… is het makkelijk om er in Koh Kong op uit te trekken? Beetje jungle, watervallen? Is er een leuk strand?
Beste FloorLies,
Wij hebben in september twee weken door Cambodja gereisd. Onze ervaring met de bus vanaf Sihanoukville is niet zo goed geweest. Volgens mij moet je vanaf Sihanoukville altijd eerst terug naar Phnom Phenn. Ook de mensen die vanaf Sihanoukville bijvoorbeeld naar Battembang of Siem Reap wilden, moesten een overstap in Phnom Phenn maken. Ik weet niet zeker of dit ook geldt als je naar Koh Chang wil reizen, maar ik denk het eerlijk gezegd wel! Lees voor meer info over reizen door Cambodja onze blog: http://www.waarzijnzenou.nl/2012/09/onze-reis-door-cambodja/
Er gaan bussen van sihanoukville naar Koh Kong rechtstreeks.
Ik heb 2 jaar geleden de reis gemaakt van sihanoukville naar Koh Chang in 1 dag, het is te doen maar het is een flinke reis.
Ik zal aanbevelen een ticket te kopen tot koh kong en over de grens een bus kaart kopen naar koh chang als in mijn geval mijn buskaartje niet werd erkend aan de thaise kant vanwege de “gangs” die daar het vervoer regelen.
Ze zullen je met een mini busje naar het eerste dorp brengen en daar stap je over in een ander naar Koh Chang. Niet heel erg comfortabel in de mini busjes.
Als je de tijd heb is het beter een nachtje in Koh Kong blijven.