Hallo allen,:vak01:
ik heb mij net aangemeld bij dit forum. Wij (2 personen) gaan vanaf half juli 2012 een rondreis van een maand maken in Argentinie. >>> Daarbij gaan we naar Salta, Iguazu, Trelew en natuurlijk Buenos Aires. Het dilemma wat we hebben is of we alles vooraf moeten regelen, of alleen de vlucht boeken en de rest ter plaatse regelen.
Leuk zeg, het is dan wel winter…
Je kan het zelf regelen maar ook de hulp van onze experts vragen, Tipica en Chenque.
Maar wat ik eigenlijk wilde weten, waarom Trelew??? Daar is echt niets te doen hoor. Of het moet een start zijn naar Puerto Madryn waar dan eveneens niets te doen is. Alle zeedieren zijn dan weg…
Juli is een hoogseizoen voor de vakantie vierende Argentijnen. Het lijkt mij daarom raadzaam om veel overnachtingen van te voren vast te leggen.
Trelew–> Puerto Madryn, moet zijn Peninsula Valdes. We hadden gelezen, dat er in augustus wel walvissen zijn te spotten.
Ja ik bedoel ook Peninsula Valdez. De excursies vertrekken uit Puerto Madryn vandaar.
Er is wel kans op walvissen zie onderstaande link, maar aangezien ze dit jaar pas laat in december weer weg gingen, weet ik niet of ze er half juli al weer zijn. Je kunt natuurlijk altijd de gok wagen. Ik was er eind oktober, toen waren ze er volop, moeders met jongen, prachtig om dat mee te maken.
http://www.patagonline.com/avistaje-ballena-franca
Suc6!!!
Hola,
Ja, de kans om de eerste walvissen te spotten neemt zienderogen toe vanaf augustus, maar in juni/juli kun je ze al zien alleen in mindere hoeveelheden. Of er ook al echte walvisvaarten gehouden kunnen houden hangt overigens af van de lokale autoriteiten, zij bepalen de opening van het seizoen. De afgelopen jaren was dit telkens rond begin juni.
Qua periode: juli is in bepaalde gedeelten van Argentinië inderdaad hoogseizoen, dus het vastleggen van bijvoorbeeld hotels is soms wel verstandig.
groet,
Jan
Gaaf! Wij zijn vorig jaar in dezelfde periode geweest, hadden niets van te voren vastgelegd. Alleen in Salta was het bij het 3e hostel pas raak, verder geen enkel probleem om een slaapplek te vinden. Wil je toch wat zekerheid: Soms mailden we (zodra we wisten wat onze volgende bestemming was) een dag of 2 van te voren naar een hostel/hotel om te informeren of er plek was.
Hola,
behalve eventuele overnachtingen, zou ik ook vooral vluchten op tijd boeken, als je die overweegt te maken of nodig te hebben. vergis je niet in de afstanden, een 20 uur in de bus (die wel luxe en comfortabel zijn) is niets raars hier. En vroegboekkorting is zeker van toepassing op binnenlandse vluchten. goedkope last minutes bestaan niet daarentegen, zover ik weet. En in sommige gevallen is het prijsverschil tussen een lange afstandbus en een vlucht klein, als je er dus op tijd bij bent. En ik meld alvast: ja, vluchten voor mensen die niet in arg wonen zijn een stuk duurder, en nee, daar kom je helaas niet makkelijk omheen, zie andere discussies hierover op dit forum. Naast aerolineas en lan chile zijn er ook andes airlines, salto, pluna en LADE.
groet uit de tigre delta,
stef
Allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik ben inmiddels zo ver, dat ik een aantal bedrijven een voorstel voor de reis en een offerte heb gevraagd. Ben heel benieuwd wat daar nog uit komt :dag:
Groeten Henk & Gerda