Rondreis Zuid-West Verenigde Staten voorjaar 2010

In het voorjaar van 2010 (april, mei) zou ik graag een rondreis van 3-4 weken door het zuid-westen van de VS willen maken. Mijn voorkeur gaat uit naar reizen op eigen gelegenheid in plaats van via een georganiseerde groepsreis. Ik heb helaas niemand in mijn omgeving warm gekregen voor dit idee en ben nu op zoek naar een reisgenoot (m/v, 25-40 jr). Ik ben zelf 35 jaar (v).

Op mijn wensenlijst staat sowieso een bezoek aan Monument Valley / Grand Canyon, Bryce Canyon, Yosemite National Park, San Francisco en indien mogelijk/haalbaar Yellow Stone National Park. En voor het overige: wat er op het pad komt :slywink:.

Wie oh wie heeft dezelfde reiswens?

Beste Linda,
De reis zoals jij hem beschrijft komt niet helemaal overeen, maar lijkt grotendeels dezelfde zoals ik hem voorstel. Mij lijkt Las Vegas een optie en Los Angeles een must, een rit via de kust van L.A. naar San Francisco. Ik ben ook geïnteresseerd in de kleine dingen van een reis (contact met de autochtonen) en de grote toeristen trekpleisters (pretparken e.d.) mijd ik graag. Architectuur is ook een interessepunt. Een georganiseerde reis vind ik geen meerwaarde, aangezien ik ruim van te voren veel lees over het reisdoel heb ik van de noodzakelijke weetjes en veel meer al kennis genomen.IK ben van dezelfde leeftijd (m) en zelfstandig, zou rustig ook een kortere reis in mijn eentje maken. Ik ben naar NYC 8 dagen geweest in mijn eentje en had tijd te kort om mijn wensenlijstje helemaal te doen. Zo’n trip als deze lijkt mij toch leuker om met zijn tweeën te doen. Het adagium luidt: reizen om meer te weten te komen en genieten.

Hallo WJB,

Ik moet zeggen dat ik me nog niet helemaal verdiept heb in alle bezienswaardigheden, maar de kustrit van San Francisco naar LA staat zeker op de wensenlijst. Evenals een bezoekje aan Las Vegas (je moet toch een keer de bizarheid met eigen ogen hebben gezien), Mount Rushmore en Death Valley. Ik houd evenmin van toeristische trekpleisters en ben ook geinteresseerd in architectuur. Maar voor is de voornaamste reden om naar de VS te willen de adembenemende natuur en de uitgestrektheid van het land. Ik ben ook zeer benieuwd hoe de Amerikanen zijn en of je er goed kunt eten.
Net als jij heb ik ook wel kortere trips in mijn eentje ondernomen, maar een dergelijke reis wil je toch delen, lijkt me.
Volgens mij zitten we aardig op 1 lijn :slight_smile:

Groet,
Linda