Rondreis zuid-Amerika

Hallo iedereen, ik ga 2 maand op reis
De Galapagoseilanden weet ik nog niet (valt te zien wat ik ondertussen gespaard heb). Een reisbudget van 40€/dag zou dat voldoende zijn?
Mijn reis gaat als volgt:
Dag 1: Brussel/Amsterdam naar Ecuador naar baltra (Galapagoseilanden)
Dag 2: reisdag
Dag 3: eiland isla santa Cruz
Dag 4: isla santa Cruz
Dag 5: isla isabela
Dag 6: isla Isabela
Dag 7: san cristobal
Dag 8: san cristobal
Dag 9: reisdag naar Lima (Peru) en vandaar door naar Cusco
Dag 10: reisdag
Dag 11: Cusco bezoeken en een 1 dag Tour vinden naar
Dag 12: Rainbow moutain +/-80€
Dag 13: ollantaytombo
Dag 14: machu Picchu
Dag 15: reisdag Cusco
Dag 16: uitstap naar de zoutterrassen van marces +/- 17/pers
Dag 17: Reisdag Cusco naar la Paz
Dag 18: la Paz
Dag 19: bus naar rirrenabaque
Dag 20: pampas en regenwoud
Dag 21: pampas en regenwoud
Dag 22: pampas en regenwoud
Dag 23: pampas en regenwoud
Dag 24: pampas en regenwoud
Dag 25: pampas en regenwoud
Dag 26: reisdag naar la Paz
Dag 27: reisdag naar arequipa
Dag 28: arequipa bezoeken en kijken naar een 1 dag Tour voor colca canyon
Dag 29: reisdag naar uyuni en een 3 daagse Tour zoeken voor de zoutvlaktes
Dag 30: salar de uyuni
Dag 31: salar de uyuni
Dag 32: salar de uyuni
Dag 33: san Pedro de atacama
Dag 34: bezichtigen valle de la Luna
Dag 35: bezichtigen valle de la muerte
Dag 36: rustdag
Dag 38: salta
Dag 39 salta
Dag 40: buenos aires
Dag 41: buenos aires
Dag 42: buenos aires
Dag 43: iguozu
Dag 44: reisdag
Dag 45: sao paulo
Dag 46: paraty
Dag 47: paraty
Dag 48: reisdag
Dag 49: ilha grande
Dag 50: ilha grande
Dag 51: reisdag
Dag 52: rio
Dag 53: rio
Dag 54: rio
Dag 55: rio
Dag 56, 57, 58 en 59 zijn dagen die ik houd in het geval van nood (bussen die ni rijden, een dagje als ik ergens langer wil blijven enz)
Dag 60: Brussel
Ik maak me wel een beetje zorgen om de buskosten en vliegtickets
Kan je die ginder gemakkelijk de dag zelf kopen? Ook de vliegtickets?
Als je via de computer de vliegtickets besteld is dat dan gemakkelijk om te betalen? Hoe gebeurt dan de betaling? Moet je dat dan ter plaatse betalen of bij het vastleggen van de vlucht?
Is deze route gemakkelijk om te doen…rusten doen we wel op de bus :smile:
Zouden jullie iets weglaten of doen? Indien de Galapagoseilanden weg vallen wat zou ik dan het beste doen? Wat zou ik dan nog moeten bezoeken?
Alle tips zijn welkom
Alvast bedankt
Groetjes gino

Stevig schema voor 2 maanden, ik dacht dat wij kort in de landen waren. Waarom alleen de hotspots af gaan en niet langer in een land blijven?

Qua budget zit je normaal gesproken wel goed, Bolivia/Peru ca 30 per dag, Argentinie en Brazilie 35, Ecuador is ook niet zo duur maar houdt met Galapagos rekening met zeker €1500 incl vlucht.
Maar als je sneller reist is het duurder, vliegen is duur, maar ook lange bussen zijn duur.
Ben je overal maar kort en doe je enkel de grootste excursies dan wordt het wel duur hoor.
Wij zijn nu nog in Chili en gaan noordelijk dus over echte ervaringen kan ik niet spreken.

Ben wel in Rio geweest, verblijf daar in Ipanema, veiligste/leuke regio en pas altijd op je spullen (ook overdag op Copacabana kan je gewoon overvallen worden).

Bustickets verschilt per seizoen, in de winter kan je vaak gewoon naar het busstation gaan en neem je de eerst volgende bus. In het drukke seizoen kunnen de bussen maar zo vol zitten en is reserveren aanbevolen.
Vliegtickets last minute is altijd een risico, ze kunnen goedkoper zijn, ook duurder maar vluchten kunnen ook vol zitten. Zeker als je vast zit aan je route vinden wij het altijd fijn om vluchten dan wel te reserveren. Maar dan heb je geen speling meer voor je vlucht… keuzes keuzes.

Online vlucht boeken is altijd direct betalen met creditkaart
Bekijk vluchten met verschillende vergelijkingssites (skyscanner/kiwi) op incognitoblad.

Oh en ga er vanuit dat rusten is bussen niet gebeurt :stuck_out_tongue:
Wij hebben in Azie veel nachtbussen gehad, waar de hele nacht disco is en ze nachtstopts hebben waar je verplicht bent buiten te wachten tot hun midnight snack op is. Nee, weinig slaap en als je tempo dan hoog is heb je nooit tijd om bij te slapen. Houdt er rekening mee dan je een keer gewoon 1 of 2 dagen niks wilt doen.

have fun met voorbereiden, hopelijk heb je er iets aan. Begin september hebben wij bolivia, peru en ecuador/ galapagos gehad dus kan ik je misschien iets verder helpen.

De reden waarom ik vlug reis is omdat ik een vrouw en kinderen heb en die reizen niet graag, die liggen liever aan een zwembad te lezen. Ik wil graag nog iets zien van de wereld, ik neem graag foto’s en ik vind het leuk om andere culturen te ontdekken, 2 maand is het max dat ik mag reizen van hun. Om de 2 jaar doe ik een reis. Vandaar dat ik zoveel wil zien in een korte tijd. Vele mensen zeggen wel dat je dan niets ziet van het land, dat klopt wel. Maar heeft iedereen zijn eigen land al ontdekt. In Nederland en belgie zijn er toch ook mooie en leuke plaatsen dat je nog niet ontdekt hebben. Je kan niet alles bezoeken en zeker niet in zo’n grote landen als bv Argentinië. Maar ik denk wel dat ik de leukste plaatsen zal zien. Ik slaap altijd in hostels of bij mensen thuis, goedkoop en je Ontmoet veel mensen. Ik probeer zoveel mogelijk te lezen over het land dat ik wil bezoeken en probeer nu al een reis uit te stippelen ( ik vertrek volgend jaar in maart)
Is de Galapagoseilanden echt de moeite waard om te bezoeken? Wat is het leukste en mooiste dat je op deze reis al gezien hebt? Hebben zu u al eens overvallen? De reis is omgeveer gepland, nu nog een goedkoop ticket vinden. Ik zou mijn vluchten moeten kunnen instellen op een site en dat er een alarm afgaat als er goedkope tickets zijn, sommige site’s doen enkel maar enkele/retourvluchten…heel vervelend. Hoeveel hebben jullie zoal betaald aan bus en vliegtuig? Groetjes

Ah dat is wel cool dat je gewoon zelf of reis gaat en je familie even thuis laat. Echt stoer.
Dan snap ik wel dat je inderdaad gewoon snel de hotspots af wilt gaan.

Galapagos hebben we net een paar mensen gesproken die zeggen dat dat echt het mooiste is wat ze ooit gezien hebben.
Wij hebben nu al spijt dat we maar 8 dagen gaan.

Het mooiste land wat wij tot nu toe bezocht hebben is Myanmar, de mensen daar zijn echt zo aardig en daar ben je nog geen blanke man met geld maar gewoon iemand die hun land bezoekt. En ze zijn dankbaar dat je hun land bezoekt en dat laten ze zeker blijken.
Daarnaast vond ik Komodo National Park echt heel mooi, maar die zijn beiden in Azie (voor je volgende trip).

Nee we zijn nog niet overvallen en er is ook nog niks gestolen (afkloppen). Je moet gewoon goed op je spullen letten en niet als een toerist er uit zien. Gewoon zelfvertrouwen uitstralen, misschien helpt het dat ik 2m ben dat ze het minder snel proberen.
De meeste overvalverhalen komen uit zuid Amerika, dus ben er hier wat huiveriger voor. Het geeft je dan toch een naar gevoel om je camera tevoorschijn te nemen in grote steden. Maar het kan je altijd overkomen, ook in Nederland.

165 dagen Azie kostte ons €1000 pp aan transport (niet altijd de taxi naar het busstation meegerekend), exclusief internationale vluchten maar inclusief internationale bus als we die hadden. Dit zijn voornamelijk bussen en treinen en enkele vluchten.
Wel in Azie dan, Zuid Amerika kan ik er nog niks over zeggen dus. De duurste vlucht was uiteindelijk de vlucht van Tahiti naar paaseiland en dan door naar Santiago (zit dus niet in die prijs)

De prijsalarmen doen het hier wel goed hoor, het enige is dat je geen flexibele dag kan invullen zodat je meerdere alarmen in moet stellen rond die dagen.