Ik ben dezelfde meid. van 2 meiden 3 maanden zuid amerika.
Wij beginnen dus met onze reis in Peru, Bolivia en dan Ecuador. Het leek ons onwijs gaaf om de galapagos eilanden te bezoeken.
Maar zie op verschillende sites dat het erg duur is en dat daar duure jachten heengaan. of je vliegt er heen.
En dat je voor iets van 10 dagen daar al 1000 euro kwijt bent.
Is dit zo? zijn er ook goedkopere manieren om daar te komen, zijn daar hostels op de eilanden waar je kan verblijven??. Kortom wie kan mij veel meer vertellen over de Galapagos eilanden???
De hostels op de eilanden zijn over het algemeen niet zo heelduur en in een hostel zijn altijd wel plekken vrij. Een cruise is wel goedkoper te vinden maar ook niet heel goedkoper, je kunt bv wel een cruise van 800 euro vinden, dan spreekt de crew vaak wel slecht engels. De ´Dure Jachten´dat valt wel mee er zijn ook wel kleinere boten te vinden waarop bijvoorbeeld maar 10 personen kunnen en die zijn dan wel goedkoper.
Je kunt er het beste heenvliegen.
IK ben niet bekend met hostels op de eilanden.
Ik ben er in 2002 geweest en toen hebben we in Quito geboekt en vanaf Guayaquil gevlogen. Het kostte toen volgens mij $1200 pp, incl vlucht en 8-daagse cruise. En bij aankomst op het vliegveld $100 pp national park entrance fee, anders kom je het vliegveld niet eens af…
Volgens mij ben je verplicht een meerdaagse cruise te doen wil je iets van de eilanden zien. Ik kan het je in ieder geval aanraden. Probeer wel een jacht met engels sprekende gids te boeken, tenzij je spaanse biologievocabulaire erg goed is. In de cruise was alles inclusief, behalve fooien en introduik.
De dollarkoers is nu volgens mij beter, maar wat hebben de prijzen gedaan sinds 2002?!? In ons geval was dit een verwenvakantie vergeleken met de rest van onze viermaandse reis. Elke cent dubbel en dwars waard.
Buen viaje!
Ik was 3 maanden geleden een kleine $1200 kwijt voor negen dagen, 1 dag Pto Ayora en 8 dagen boot. Dit is inclusief entree, verblijf, boot, vlucht.
Je gaat altijd met een vlucht naar de eilanden toe en je kunt de verschillende eilanden van daaruit bezoeken met een boot.
De hotels in Pto Ayora vond ik vrij duur vergeleken met het vaste land van Ecuador. Toen ik er was waren er alleen nog maar kamers vrij van $20.
Maar als je de financien hebt, gaan!!!
Ik ben al 5 keer in Ecuador geweest - ik heb echt mijn hart verloren aan dit prachtige land! Ik heb veel gereisd door heel Latijns-America, maar Ecuador is me het beste bevallen - de mensen zijn zo aardig!
In September ga ik weer en deze keer moet ik gewoon de Galapagos Eilanden bezoeken. Ik heb heel wat onderzoek gedaan en ik ben een goed en goedkoop reisbureau tegengekomen - Happy Gringo is een heel vriedelijk reisbureau met optimale service - het voordeel is dat er ook een Nederlandse meid werkt (Eva). Ik stuurde happy gringo een e-mail en Eva antwoordde dezelfde dag nog met alle antwoorden op mijn vragen en enkele opties die echt perfect waren voor mijn budget en welke eilanden ik wilde bezoeken. En het handige is dat ik dus alles gewoon in het Nederlands heb kunnen regelen!
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Encantada begin september voor $1215 - dat is toch niet zo heel veel - het zijn tenslotte wel de Galapagos Eilanden!!! En het is voor mij een once-in-a-lifetime experience!!!
Ik geloof wel dat het verstandig is om je cruise iig 6 maanden van tevoren te regelen, want de boten zitten erg vol. Vorig jaar juli was ik in Quito en wilde ik al naar de eilanden gaan, maar ik kon geen last minute vinden - of alleen maar plaatsen op hele dure eerste klass boten. Omdat ik niet op de boot van mijn keuze kon, heb ik Galapagos voor dit jaar gepland - en ik heb er zo´n zin in!!!