Ik wil in december een rondreis gaan maken mt mijn vriendin in Zuid-afrika,
maar er moet wel voldoende animo zijn anders gaat de reis niet door er moeten minimaal 15 mensen meegaan zou dat lukken, wie heeft er ervaring mee om rond die tijd een rondreis te maken.
he hallo,
vertel eens wat meer; waar wil je langs en voor hoelang wil je rond gaan reizen?
ik zit er ook over te denken om naar zuid afrika te gaan (ben er geboren, maar nooit meer terug geweest sinds mn 3e)
ik weet alleen nog niet hoe lang ik wil, week/maand/jaar? en hoe k t allemaal ga doen enzo…
groeten
Ik wil ook in december een rondreis gaan maken, alleen via kan mij adviseren over wat regenseizoen daar inhoud? Zijn dat dagenlange regen, en wat kun je bijv. zien van het wild in die tijd/
graag advies.
gr ingrid
Beste John en anderen,
Ik heb zojuist een reactie geplaatst bij een ander bericht (van Ingrid over ‘december regentijd’) waar al enige informatie staat over het klimaat in december hier in Zuid-Afrika.
Mocht je nu nog een reis voor december willen organiseren, kan ik je wel adviseren om als eerste naar vliegtickets te kijken want dat zal het belangrijkste knelpunt worden. Vliegtickets voor Nederland - Zuid-Afrika kun je namelijk het beste zo ver mogelijk van tevoren boeken. Hoe meer last minute, des te duurder de tickets worden. Gok voor Zuid-Afrika nooit op een last-minute aanbieding want die zijn er niet (alleen maar lijnvluchten!).
Mocht je nog goed aan tickets kunnen komen, dan heb ik alleen nog als tip dat hier medio december de zomervakantie voor de Zuid-Afrikaners begint hetgeen bijvoorbeeld voor een Kruger Park betekent dat veel accommodatie volgeboekt is. Tenzij je voor de (luxe, dure) privé lodges binnen Kruger kiest. Alternatief is om rond het Kruger Park naar een redelijk alternatief te kijken. Is dus sowieso wel een wat drukkere periode!
Wel erg fraai. Natuur is mooi groen en fris, veel rivieren, watertjes bevatten ook daadwerkelijk water, warm, af en toe een bui, etc. (Zie mijn andere bericht voor nadere informatie).
Ik praat wel voornamelijk over het noorden en oosten van Zuid-Afrika (Limpopo en Mpumalanga). Over de andere provincies heb ik te weinig persoonlijke ervaring ;-))
Groetjes en veel plezier bij de voorbereidingen voor jullie reis. Wordt zeker gaaf gezien al het moois dat hier te zien en te doen is!
Natascha Snelder / www.zazoetravel.com
Beste John,
Ik weet niet hoe je de reis wil gaan doen qua vervoer.
Maar in Zuid Afrika heb je een backpackersbus genaamd de Bazbus.
Afgelopen zomer ben ik in Zuid Afrika geweest en heb ik deze bus gebruikt.
Je koopt een kaartje voor bijvoorbeeld het traject Kaapstad - Johannesburg, en dan komt die bus je bij je hostel ophalen, en die zet je dan weer af bij je volgende hostel.
Persoonlijk vond ik het best een goed systeem, hoewel je wel gebonden ben aan een bepaald aantal hostels die je kan nemen. Maar dit is een handig iets als je in korte tijd veel van het land wil zien.
Voor meer informatie: www.bazbus.com
Groeten,
Patrick
voor goede tips of reisplan even afrika memories contacteren groetjes echt de moeite
www.africanmemories.nl
Wie weet hoe je een binnenlandse vlucht van Kaapstad naar Johannesburg boekt?
kijk ns op:
groet, Miki
Miki, bedankt voor de site. Ik heb er zeker iets aan.
Groeten Linda