Rondreis Noord Oosten van ZA in december

Hallo allemaal,

Van 10 tot 30 december gaan mijn vriendin en ik naar Zuid Afrika. We hebben voor die periode een auto gehuurd die we ophalen in Durban en terugbrengen in Johannesburg. Het doel is een mix van vakantie, reizen, safari en genieten van de mooie natuur. We nemen een tentje mee, maar willen daarnaast ook in hostels/lodges slapen.
We hebben geen vaste route uitgestippeld (want we willen niet te veel ergens aan vast zitten), maar hebben de volgende plekken uitgezocht die we willen bezoeken:

• Wildcoast
  • Drakensbergen
  • Hluhluwi / Umfolozi
  • St. Lucia
  • Swaziland
  • Kruger
  • Blyde river canyon

We hebben nu de volgende vragen:

• In hoeverre gaan we last krijgen van het hoogseizoen? En op welke plekken het meest? Hoever vooruit moeten we daar bellen om te reserveren?
  • Is er een handige route/volgorde tussen deze punten?
  • Wie heeft er nog tips voor mooie campings op deze plekken?

Steven & Suus

Inderdaad super hoogseizoen. In kruger park zal in die tijd eigenlijk niets meer beschikbaar zijn. Maar gewoon blijven proberen, om wat te kunnen boeken. En aan de kust en St. Lucia zal het ook heerlijk druk zijn.

• In hoeverre gaan we last krijgen van het hoogseizoen? En op welke plekken het meest? Hoever vooruit moeten we daar bellen om te reserveren?

Het Kruger park en omgeving zal vanaf begin December erg volgeboekt zijn. De periode December is nl. de grote vakantieperiode hier, en veel Zuidafrikanen gaan dan naar het Kruger park toe. Vooraf boeken is wenselijk, mocht je niet terecht kunnen in het Kruger park dan kun je uiteraard ook daarbuiten verblijven.

Dan kun je op eigen houtje een dagtocht doen, danwel georganiseerd in een open safari-wagen.

Je zou eerst de panoramaroute kunnen doen, dan naar Hoedspruit, vanuit hier Kruger. Dan Swaziland-St. Lucia.

Succes :zon02:.

Groetjes uit de bush,

Corné.

Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

In St. Lucia heb ik zelf gekampeerd op de Sugarloaf Campsite. Aanrader!

Hallo Steven en Suus,

Ik weet niet of ik nog op tijd ben, maar wat ik zelf er bijzonder vond is via de Sani Pass omhoog rijden naar Lesotho.

Aan de voet van de Sani pass zit een hostel met kleine leuke rondaveltjes. De eigenaar hiervan verzorgt zelf excursies met een 4x4 over de Sani pass tegen een schappelijke prijs. Tijdens deze dagtocht neem je dan een kijkje in het land, in een aantal hutjes bij mensen thuis.

Groet Bart
http://www.reisnaarzuidafrika.nl

Bedankt voor alle tips en adviezen allemaal!

We hebben zojuist nog twee nachten in Kruger kunnen boeken (via www.sanparks.org) en ook een aantal gamedrives. Het zat behoorlijk vol, maar het is dus nog wel gelukt. Tweede kerstdag zitten wij dus tussen het wild :slight_smile:
Op de andere bestemmingen zullen we wel een aantal dagen vooruit gaan bellen/boeken.

@Bart: heb je daar niet een 4x4 voor nodig? Wij hebben een toyota corolla gehuurd, dus ik weet niet of dat gaat lukken over de Sani Pass…

Hoi,

Ja een 4x4 is daar wel voor nodig (de weg is anders echt onbegaanbaar). De tour zelf zou je bij de eigenaar van het hostel kunnen regelen als tour. Mijn vriendin en ik zijn er twee jaar geleden geweest en toen ging hij volgens mij om de dag met de 4x4 naar boven. De website van die man is http://www.sanilodge.co.za/SLlodg.htm

Groet Bart
http://www.reisnaarzuidafrika.nl
Reis naar Zuid Afrika: informatie portal over Zuid Afrika

Een 4x4 is verplicht om de sanipass over te mogen. Op zich is dat wat overdreven, een hoge 4x2 is ook voldoende, maar met een corolla hoef je het niet te proberen.