Rondreis Zuid Afrika December

Ik heb een vraag over onze geplande reis naar Zuid Afrika aanstaande December.

We willen graag een reis maken van ongeveer 22 dagen van 2 december tot en met 25 december / 1e kerstdag. Nu vroeg ik mij of of 22 dagen voldoende was om van
Johannesburg - Pretoria - Kruger Park - Swaziland - Hluhluwe - St.Lucia - Drakensberg - Lesotho - Graaff Reinet - Addo Elephant Park - Tsitsikamma - Oudtshoorn - Hermanus - Cape Town - (vlucht) Johannesburg

te gaan? Of kunnen we dan beter een stuk afsnijden met een binnenlandse vlucht? ZO ja, welk stuk?

En is dit een handige route?

Ik heb begrepen dat December erg druk kan zijn, kunnen wij dan beter alle park toegangen/game drives etc nu al boeken? En accommodaties?

Ik ben benieuwd hoe hier over wordt gedacht :smiley:

Het is wel te doen om in 22 dagen deze route te rijden, je gaat dan gewoon meer rijdagen hebben als dat je een stuk afsnijdt. Wat er velen doen is een vlucht nemen van Durban naar Port Elizabeth. Maar als jullie het niet erg vinden om veel te rijden zou ik gewoon alles met de auto doen, dan kan je Lesotho nog bezoeken en Graaff Reinet, wat ik toch de moeite vind.

Vanaf half december zal het goed druk worden en zeker aan te raden alles goed vooraf te boeken. Jullie zijn de dagen net voor kerst in Kaapstad, een van de meest populaire plaatsen tijdens de kerstdagen, dus daar moet je zeker en vast al accommodatie voor proberen te zoeken. Best ook al je vlucht van Kaapstad naar Joburg, want die kan ook al duurder worden met dat de weken verstrijken.

De route lijkt me inderdaad wel te doen in 22 dagen. Je zou wellicht Swaziland kunnen schrappen; ik twijfel of dat veel toevoegt aan je programma qua natuur/cultuur.
Kruger moet je echt zeker boeken en ook de Garden Route/Kaapstad. Veel plezier!

Sent from my SM-G920F using Wereldwijzer mobile app