Mogelijke rondreis 12 dagen Zuid-Afrika

Dag Allemaal,

Hoewel mijn plannen eerst Canada waren, is mijn oog nu ook gevallen op Zuid Afrika. Na wat rondzoeken lijkt dit mij echt een hele mooie route:

Johannesburg - Blyde river Canyon - Kruger national park - St lucia - Drakensberg - Johannesburg.

Is dit makkelijk te doen in 12 dagen, of niet? Iemand nog low budget tips?

Groetjes Cynthia

Ja 12 dagen is kort, maar te doen hoor. Geen idee wil je een auto gaan huren of via de Baz bus reizen? Met ee huur auto ben je wel veel flexibel natuurlijk.
www.bazbus.com, www.hostelsouthafrica.com

suc6 met plannen

Het plan is om een auto te huren inderdaad!

Ik heb al eens wat rondgezocht, en ik zie zelfs overnachtingen van 8 euro per persoon… is dat wel een beetje goed? Of is het dan heel smerig? Of doen we er eerder goed aan om eerder in de grotere parken (lower sabies ed) te overnachten? We zouden graag wel een eigen kamer hebben (2 persoons) met eigen badkamer, maar keuken mag ook zeker gemeenschappelijk zijn als dit veel in prijs scheelt.

Hoi Cynthia,

12 dagen is wat kort, maar het kan wel. Low budget tips: kies voor de backpackers lodges. Weet nog een leuke in Hazyview :).

Groetjes uit de bush,

Corné.

Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

Geen idee of die of die goed zijn., van E 8,oo per nacht. Wij gaan nooit zo goedkoop. Wel oppassen voor veiligheid, dat is wel belangrijk. Heel goedkoop wil niet zeggen dat het veilig en/of goed schoon is. vaak niet eigenlijk.

En een eigen kamer met badkamer is dan ietjes duurder. Kijk voor self catering, dan heb je ook een keuken (tje) erbij.

Je kan ook zoeken op www.sleeping-out.co.za of www.roomsforafrica.co.za
Hier staan verschillende prijsklasses op.

En een autohuren vanuit NL regelen is goedkoper. Wil je ook in swaziland rijden, moet je van te voren aangeven ivm met de verzekering.

suc6:zon02:

Voor 8 euro pp lig je waarschijnlijk op een dorm in een hostel. Ik vond het meestal wel te doen maar je kan natuurlijk een keer pech hebben en een smerig hok aantreffen. Veel hostels hebben ook 2 persoons kamers, vaak rond de 15 euro pp, die hebben soms een eigen badkamer. Veel goede hostels kan je vinden op http://www.coastingafrica.com/

Dag allemaal!

Al bedankt voor jullie reacties. Ik ben zeker nog enthousiast over Zuid-Afrika, maar is de veiligheid echt zo dramatisch? In principe, als je in camps van t kruger park verblijft en je voor donker weer terug bent ed. is er toch niet zo’n groot probleem? We zouden dan wel landen op Johannesburg, maar dan direct daar de huurauto ophalen en wegrijden.

Groetjes Cynthia

Och, je moet altijd voor donker op de volgende bestemming zijn. Maar ook omdat er het hier in ZA erg donker is. Veelal is er geen goede straat verlichting, zeker niet in het buitengebied.

En in Kruger moet je zo wie voor het donker in de Campen weer zijn, je mag niet met donker daar rijden.

Je moet gewoon oppassen en niet naief zijn. Je kan best Johannesburg in hoor, geen probleem er is toch veel te zien in die stad en even daar buiten.
Met de veiligheid gewoon koppie erbij houden dat is alles.
Wij wonen hier al geruime tijd en we hebben nooit problemen, zelf niet in Johannesburg. Okay in bepaalde wijken moet je niet komen, maar ja daar is voor de toerist ook niet te doen. ( en in elke grote stad in de wereld moet je oppassen)

In Johannesburg is o.a. het Apartheids museum de moeite waard.

In Drakensbergen zit www.inkosanalodge.co.za. Via vrienden heb ik dit adresje gekregen. Ook heeft het goede recensies.
Voor Swaziland heb ik evt ook nog een adresje.