Rondreis zonder toeristische attracties

Hoi allemaal,

Ik ga half juni vier weken voor de eerste keer naar Thailand. Nu is het zo dat ik al veel gereisd heb (ook in Azie), waardoor ik al een hoop soortgelijke dingen gezien en gedaan heb, die veelal worden aanbevolen om in Thailand te doen. Denk daarbij aan het bezoeken van ‘bosstammen’ en hun huisjes, tempels, reusachtige Boedha’s, markten, olifanten enz.

Nu wil ik dus een rondreis maken zonder hele toeristische gebieden. Ik wil vooral gaan voor ontspanning, rust en natuurschoon. Ik zou bijvoorbeeld graag een week een huisje willen huren met zeezicht. Een huisje wat geen onderdeel uitmaakt van een toeristisch complex (tips?).

Verder lijkt het mij leuk om zonder gids te kunnen wandelen in mooie natuurgebieden/parken zonder risico om voorgoed te verdwalen :slight_smile:

Daarnaast ben ik ergens tegen gekomen dat je ook een aantal dagen zou kunnen mediteren in een tempel. Dit spreekt mij wel aan. Heeft iemand hier ervaring mee? En tips?

Waar gaan de mensen heen die voor de zoveelste keer naar Thailand gaan?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties,
groetjes Sophie

Hallo Sophie,

Ik kan je de route ‘Rayong - Ko Chang’ wel aanbevelen. Dat is de kustlijn van Ban Phe - Chanthaburi - grens met Cambodja. Deze kustroute is niet toeristisch. Je moet dan niet naar Ko Samet gaan (toeristisch).

Voor een ontspannende break kan ik je de spa ‘Bua Sawan’ aanbevelen. (zie www.bua-sawan.com) Deze spa ligt 3 km ten oosten van Ban Phe en ca. 300 mtr van de zee. Het ligt vlak bij het hotel Rayong Chalet.

Dit is een buitengewone goede spa met hele goede massages, ontspannende gezichtsbehandelingen etc. Het personeel is heel vriendelijk en de eigenaresse ‘Khae’ spreekt ook nog Nederlands. Kijk maar op de site.

Een andere niet toeristisch gebied van Thailand is Noord oost Thailand. Dat is een vrij vlak gebied; de rijstschuur van Thailand (Isaan)

Veel plezier in Thailand

Hallo Sophie,

Zou je het niet erg vinden om in een “complex” met alleen Thaise toeristen te zitten, dan kan ik je bijvoorbeeld Hat Peuktian aanbevelen. Er is uitzicht op zee bij en een strand met louter Thaise toeristen, in de weekends kan het druk zijn met Thaise families uit de buurt die verkoeling zoeken.

Ik was de enige toerist, en ik voelde me meer dan welkom.
Het verdient aanbeveling om niet in bikini of badpak het water in te gaan, maar te gaan zwemmen met een broek tot aan de knieen en een T shirt aan. Dit uit respect voor de Thai.

Je zou met de trein en bus van Bangkok kunnen trekken naar Phuket of Surat Thani, en dan met het vliegtuig weer terug. Tussen BKK en je eindbestemming liggen zeker vier-vijf plaatsen die totaal niet toeristisch zijn, maar wel mooie stranden hebben.

Hat Peuktian ligt bij Phetburi in de buurt. Reageer even als je meer info wilt, ik heb nog meer van dit soort plekjes, maar die wil ik niet op het forum zetten, om ze nog een beetje “toeristen-vrij” te houden.

Hans.

Hallo,
wij verbleven vorig jaar in http://www.runsnroses.com/, alleen basisbehoeften en vooral midden in de bossen. Een aanrader als je echt weg wil van de toeristensnelweg.