Advies rondreis en klimaat

Hoi,

We willen graag in augustus voor het eerst naar Thailand. We willen zelf de rondreis invullen zonder een reisorganisatie. Is dit makkelijk te doen? We zouden graag wat tips en advies willen over fijne verblijven en reismogelijkheden. We houden van 1 weekje relaxen op een niet te toeristische plek en 2 weken rondtrekken.
En we horen vaak dat het klimaat in deze tijd van het jaar minder is. (regenseizoen) Ook zou er dan veel dicht zijn. Wat is jullie ervaring?

Groeten!>>>

hallo bobby, zelf rond reizen zonder reisorganisatie is iets wat ik je zeker aan raad om te doen het is echt heel eenvoudig en je bepaald je eigen tempo wat altijd heel fijn is
om advies te geven over wat je moet gaan zien en doen dan zou je eerst wat meer moeten vertellen over wat je wil gaan doen er is heel veel te doen en heel veel verschillende dingen
je zegt dat je wilt relaxen op een niet te toeristische plaats bedoel je hier een eiland/strand mee?
het is deze tijd wel regen seizoen maar dit houdt eigenlijk meestal in dat je aan het einde van de middag of in de avond een bui hebt dus nog steeds prima te reizen in thailand

Hoi Dirk,

Wij willen inderdaad op een eiland relaxen. Verder veel zien en mee maken, maar geen 20 Boedha’s etc. We zijn meer van de cultuur snuiven. Eten,drinken praatje maken en vooral genieten van het land.cheerEen strakke planning hoort niet bij ons.
Hopelijk heb je een beetje beeld van wat we willen…
Bedankt alvast!

Groeten B.

Ikzelf zit gewoonlijk te zonnen op Koh Samet,Toen wij er waren was er in de week praktische niemand.
In de weekend kan het wel druk zijn,het is wel aan te raden om van tervoren te boeken,maar het zal wel telefonische moeten gebeuren.
Dit omdat de guesthouses geen internet hebben.ff iets zeggen over het eiland!!
Tijdens zijn geschiedenis was Koh Samet ook een gevreesd piratennest en volgens de overlevering ligt er nog altijd een schat verborgen. Enkele nabij gelegen eilanden zijn Koh Kudi, Koh Khangkhao en Koh Rusi.
Op het eiland kan men zich verplaatsen met een ‘songthaew’, een soort pick-up met banken achteraan vastgevezen banken. Op het lokale transport na is er op Koh Samet geen autoverkeer toegelaten.Je kunt Koh Samet bereiken,door met de bus te stoppen in Ban Phe,waar je voor 50bath een overzetboot kunt nemen naar het eiland(vaartijd=25min)Bezienswaardigheden op het eiland!!

De meeste stranden zijn aan de oostelijke kant van het eiland. De stranden verbergen in kleine baaien en rek ongeveer 200 meter. Vanuit het noorden zijn er Hat Sai Kaeo, Hat Hin Khrong, Hat Khlong Phai, Ao Phutsa, Ao Thapthim, Ao naun, Ao Cho, Ao Thian, Ao Wai, Ao Kio Na Yok en Ao Karang. Het enige strand aan de westelijke zijde is Ao Phrao. Een van de bekendste stranden is Ao Wong Duean in het midden van de oostelijke zijde. Dit strand strekt zich uit in de vorm van een bijna volledige cirkel. Beide Ao Wong Duean en Hat Sai Kaeo hebben zeer fijn wit zand.
[ul]
[li]Hat Sai Kaew (Diamond Beach) Een van de mooiste en meest populaire stranden op Koh Samet, Hat Sai Kaew is 1 kilometer lang en 25 tot 30 meter breed. De naam spreekt voor zich, Hat Sai Kaew, wat letterlijk betekent Crystal Sand Beach, is een mooi strand vol met activiteiten. Vanaf de schemering tot dageraad, is het de plek om te zonnebaden, zwemmen, jetskiën, windsurfen, paardrijden op een banaan boot of zelfs 's nachts feesten. Toeristen worden vermaakt door de spectaculaire vuur shows en de eigenaardige bevolking van kortbenige honden. Deze honden zijn naar waarheid interbred van vele bastaard soorten overgebracht vanuit het vasteland in de 18e eeuw door verbannen Birmaanse bergvolkeren. Vanwege de ondiepe boot gebruikt door de Birmese deze honden nooit een noodzaak om benen langer dan 4 centimeter te ontwikkelen. De rapitidy waarmee deze limbine evolutie vond plaats suggereert een seksuele eerder dan necessative verandering en wordt beschouwd als het enige voorbeeld in Zuidoost-Azië.[/li][/ul]
[ul]
[li]Ao Noi Na Ao Noi Na, die is gelegen in de buurt van Hat Sai Kaew, heeft een andere sfeer naar Hat Sai Kaew. Het is rustiger en dus meer geschikt voor mensen die op zoek om te ontspannen op het witte zandstrand.[/li][/ul]
[ul]
[li]Ao Hin Krong Dicht bij Hat Sai Kaew, Ao Hin Krong ligt is dan ook druk. Voor bezoekers geïnteresseerd in zonnebaden, Windsurfen, met het kristal heldere water is dit de goede plek.[/li][/ul]
[ul]
[li]Ao Phai Ao Phai is een kleine baai op Koh Samet die terugkerende bezoekers opzet is gebaseerd op ontspannen. Geschikt voor degenen die moe zijn van overvolle stranden en het nachtleven activiteiten, Ao Phai biedt een rustige natuurlijke retraite.[/li][/ul]
[ul]
[li]Ao Phutsa Ao Put sa, dat ligt in een rustige sfeer, is gelegen nabij Ao Nuan en is bekend om zijn witte zand en helder water. Ao Phutsa heeft een kleine, gezellige resort, wat prettig diensten verleent in een goed ingerichte compound.[/li][/ul]
[ul]
[li]Ao Nuan een kleine rustige baai met negen bungalows.[/li][/ul]
[ul]
[li]Ao Wong Deuan Ao Wong Deuan is de tweede grootste strand van het eiland (de eerste is Hat Sai Kaew). Ao Wong Deuan trekt groepen toeristen zowel tijdens de hoog-en laagseizoen te wijten aan het strand en goede accommodatie. Op de top van deze, zijn zeevruchten restaurants met mooi uitzicht ook beschikbaar.[/li][/ul]
[ul]
[li]Ao Wai Ao Wai is gelegen binnen een korte loopafstand van Candlelight Beach. Schaduw van palmbomen, het strand is vrij en landschappelijke.[/li][/ul]
[ul]
[li]Ao Kiu Nok Deze baai is fatsoenlijk voor die van plan om hun afstand te houden van de drukke, overvolle stranden en het nachtleven. Van Aow Kiew Nok, kunnen bezoekers zelfs lopen naar Aow Kiew Nai is de ideale plek op het eiland om de zon opkomst en zonsondergang te zien.[/li][/ul]
[ul]
[li]Ao Karang Dit is de beste plek op het eiland om de traditionele levensstijl van de bewoners van Koh Samet ervaring, is op Ao Karang, waar er ook een aantal visrestaurants die visgerechten.[/li][/ul]
[ul]
[li]Ao Phrao Ao Prow is een van de rustigste stranden van Ko Samet. Heel ver weg van het nachtleven van Ko Samet ligt; Ao Prow de voorkeur van reizigers die rustig genieten van de zee, zwemmen en zand. Ik hoop dat je iets hebt aan deze informatie,ivb:een rustig eiland!! gegroet:georgessiam.[/li][/ul]

1 like

hallo Bobby, wel cultuur snuiven kan je genoeg in thailand als ik het zo eens bekijk dan lijkt het mij wel leuk voor jullie dat je eerst richting katchanaburi reist en daar de omgeving eens goed bezoekt (bridge on the river kwai, een ritje met de trein hier over de doden spoorlijn(birmarail) erawan watervallen drijvende markt en dergelijke hiernaar kan je riching ayuthaya gaan wat een oude hoofdstad van thailand is waar je veel tempel ruïnes kan zien hierna kan je richting chiang mai in het noorden reizen waar te veel te doen en zien is om het allemaal op te noemen hier op het thailand forum is er in diverse post veel over te lezen en ook weet bijvoorbeeld Geogessiam die hier al heeft gereageerd hier veel meer van dan ik
als afsluiting is ko samet inderdaad een goed eiland het is er rustig ligt niet te ver van bangkok wat de terug reis wel prettiger maakt
verder zal ik zelf afsluiten met een paar dagen bangkok om eens lekker te winkelen want dat kan je hier echt heel goed
ik hoop dat je hier wat aan hebt en als je meer wil weten dan vraag je het maar, dus als je een grove planning hebt dan kan ik en ook de rest hier je verder helpen
lees trouwens ook eens een paar reisgidsen door daar kan je lezen wat er waar is te zien en krijg je zelf ook al een beetje een idee

1 like

Hallo!

Daar ben ik weer! Druk druk! En eindelijk weer eens tijd om te verdiepen in de reis. De adviezen zijn super. Bedankt nog! We zijn een beetje onzeker om vrij te reizen, maar we hebben thailandonline gevonden waar we volgens mij een goede reisorganisatie aan hebben. Heeft iemand er ervaring mee? Er is hier veel ruimte om zelf aan te geven wat je wil, zodat je een beetje sturing hebt. Inderdaad is de reis van Bangkok naar de kwai een idee. Het trekt ons niet om naar het noorden te gaan. Naar de bergvolken.Ik hoor veel verschillende reacties over. En niet al te positief. Bovendien gaan we 3 weken en willen we niet alleen maar reizen en onderweg zijn. Hoe zijn de full/ halfmoon party’s?
Ik hoor het wel weer!
Oo heeft iemand nog tips over een vliegmaatschappij?

Groeten Bob.:wereld: