Ervaring gevraagd rondom Bangkok.

Hoi hoi,

Wij gaan als stelletje op vakantie in Thailand over een aantal weken(3 weken lang). We komen aan in Bangkok en vertrekken uit Bangkok.
We hebben een auto tot onze beschikking. Wat kunnen julli ons aanbevelen qua “rondreizen”. Dan hier een paar steekwoorden, romantische, strand, duiken. Alvast bedankt. Ho ja heb ik een internationaal rijbewijs nodig in Thailand.

Alvast bedankt.

Jolien,

Hallo Jolien,

Ik ben met mijn partner een aantal jaren geleden naar thailand geweest. Voor iets meer dan 3 weken. Wij zijn toen voornamelijk naar het noorden gegaan en hebben daarnaast nog een midweek koh chang gedaan.
Over de stranden kan ik dus alleen iets zeggen over koh chang. Prima stranden, ik zou niet op white sand beach gaan zitten daar, want ik vond het daar erg druk. Maar er zijn meer leuke stranden en ook een paar die wat afgelegen zijn, maar met een brommertje kom je ver en de auto kan mee op de boot, dus je zou die ook gewoon mee kunnen nemen natuurlijk. Duiken of snorkelen hebben we daar niet gedaan, we hoorden dat het wat tegenviel op dat moment door verkeerde wind oid.
Romantisch vond ik de erawan watervallen bij kanchanaburi, alhoewel je dan misschien wel geluk moet hebben, toen wij er waren was het erg rustig. Kanchanaburi zelf vind ik een beetje vergane glorie. Wij hebben daar in de buurt ook geslapen op een floating hotel, een duur grapje maar zeker de moeite waard.
Ook vond ik sukhoithai romantisch, maar misschien is dit al te noorderlijk voor jullie reis. Misschien kun je dan Ayuthaya aan doen, om een idee te krijgen van de tempelsteden. Persoonlijk vond ik dit wel minder mooi en romantisch als sukhothai.
Met het zuiden kan ik je helaas niet helpen, maar wellicht iemand anders hier op het forum! Succes met het plannen van je reis en als je nog iets wilt weten hoor ik het natuurlijk graag!

Groetjes marieke

Spijtig dat jullie het noorden niet aandoen!
In de omgeving van Chiang Mai zijn verschillende nationale parken te vinden. De berg van Doi Inthanon is ook zeker een bezoek waard. Het park is met een oppervlakte van 1005km2 groot en erg bergachtig. De hoogste berg is de Doi Inthanon van 2565m hoog. In het park zijn vele hoge bergen, watervallen en rivieren te vinden. Het fijne van dit park is dat het klimaat het hele jaar koeler is dan in de rest van Thailand. Alleen daarom is het nationaal park al een bezoek waard. Verder zijn er ook verschillende vogelsoorten en watervallen te vinden, zoals de Mae Klang en de Vachiratharm.

http://www.worldtouristplace.com/wp-content/uploads/2009/10/Mae-Klang-Waterfalls.jpg

Nou buiten je internationale rijbewijs,moet je ook je gewone rijbewijs meenemen naar Thailand(soms vragen ze er naar!!!)