Rondreis West Canada

Eindelijk vandaag een stuk verder gekomen met onze rondreis door west canada.
Hieronder het verlopige reisschema.
Graag horen wij hier reakties op en eventueel tips over dingen die we hebben gemist en daarom eventueel aanpassingen.
Deze zijn van harte welkom.
Voor het eerste zelf een reis uitgezet, dus niet zo ervaren.
Rondreis west canada van 10 juli t/m 7 aug

Rondreis west canada van 10 juli t/m 7 aug

1. Vrijdag 10 juli aankomst Calgary
  2. Zaterdag 11 juli verkennen Calgary
  3. Zondag 12 juli Calgary Stampede
  4. Maandag 13 juli Banff
  5. Dinsdag 14 juli Banff(lake louise en lake moraine)
  6. Woensdag 15 juli Golden(Kootenay NP)
  7. Donderdag 16 juli Golden (Yoho NP)
  8. Vrijdag 17 Juli Jasper
  9. Zaterdag 18 juli Jasper
  10. Zondag 19 juli Jasper
  11. Maandag 20 juli Clearwater (Wellsgray NP)
  12. Dinsdag 21 juli Clearwater (Wellsgray NP)
  13. Woensdag 22 juli 100 Mile House
  14. Donderdag 23 juli Whistler
  15. Vrijdag 24 juli Vancouver Island
  16. Zaterdag 25 Vancouver Island
  17. Zondag 26 juli Vancouver Island
  18. Maandag 27 juli Vancouver
  19. Dinsdag 28 juli Vancouver
  20. Woensdag 29 juli Vancouver
  21. Donderdag 30 juli Harrison Hotsprings
  22. Vrijdag 31 juli Manning Prov. Park
  23. Zaterdag 1 Augustus Revelstroke NP
  24. Zondag 2 augustus Glacier NP
  25. Maandag 3 augustus Waterton Lakes NP
  26. Dinsdag 4 augustus Waterton Lakes NP
  27. Woensdag 5 augustus Kananaskis Country
  28. Donderdag 6 Augustus Calgary
  29. Vrijdag 7 augustus vertrek naar Dusseldorf
  30. Zaterdag 8 augustus aankomst terug in Hoofddorp

Alvast bedankt voor alle reakties
Groetjes Albert en Audrey

Een mooie route!
Misschien ter overweging:
Dag 13: zou ik 100Mile House links(of in dit geval eigenlijk rechts) laten liggen en vanaf highway 24 bij Lone Butte richting Green Lake( en 70Mile House) rijden.
Dag 21: Harrison Hotsprings zou ik overslaan (waarom volgt)
Dag 22: Na Manning Park raak ik de weg kwijt. Waarom helemaal naar Revelstoke? Beter om highway 3 te blijven volgen via Princeton, Osoyoos, Castlegar, Nelson. Vanuit Nelson via highway 3A naar Balfour en de (gratis) ferry naar Kootenay Bay. Vandaar langs Kootenay Lake naar Creston, Cranbrook, Fernie, Crowsnest Pass en Waterton Lakes Park. In dit gebied vind je onderweg vele hot springs.

Ik had revelstoke erin gebracht om zo door te kunnen rijden naar glacier NP. Of kunnen we dit beter bezoeken vanuit Golden.
Ga jouw route bekijken.
Alvast bedankt voor het meedenken

Groetjes Albert

Glacier Nat. Park is prima te doen vanuit Golden.

Bedankt voor de snelle reaktie.
Ik zie dat je er veel verstand van hebt.
Van vindt je van de rest van de route.
Moet ik nu drie dagen in golden boeken om yoho np, kootenay np en glacier te bezoeken.
En wat is een leuke route op Vancouver island.
Alvast bedankt
Albert

Die dag Revelstoke kun je dan eventueel bijtellen in Golden.
De route ziet er goed uit met veel lange tussenstops.
Vanuit Clearwater zou ik wel doorrijden naar Lillooet voor een overnachting en dan de volgende dag naar Horseshoe Bay voor de ferrie naar Vancouver Island. Zodoende creëer je al 1 dag meer op Vancouver Island. Dag 21 (Harrison) zou ik dan ook nog toevoegen aan V.I., zodat je wat meer tijd hebt om V.I. wat beter te “ontdekken”.
Reizen jullie per auto? Of camper?

We reizen per auto.
Denk je whistler te laten vervallen 4 of 5 dagen VI.
En de reis die jij voorstelde naar waterton lakes wat zijn de beste tussenstops.
En wat moeten we zeker bekijken op VI en vancouver.

Ik vind Whistler niets bijzonders. Natuurlijk, de omgeving, het Garibaldi Park is prachtig, maar ook weer niet uitzonderlijk. Het blijft altijd een persoonlijke keuze, anderen zijn wel heel enthousiast over Whistler.
Vancouver Island verdient zeker meer dan 2 dagen. Je zou hier met gemak 4 weken kunnen doorbrengen. Op V.I. vind je nog de pure, ongerepte natuur.
Het bekendst zijn natuurlijk de orca’s, die je kunt zien via een tour vanuit b.v. Campbell River of Telegraph Cove. Of de gray whales in de Pacific Ocean met tours vanuit Tofino of Ucluelet.
Wat minder bekend is het prachtige Juan de Fuca Park in het zuiden met de prachtige route van Port Renfrew naar Lake Cowichan. Centraal op V.I. ligt het schitterende Strathcona Park. Hier loopt ook een heel mooie route langs Buttle Lake. Vanuit Gold River kun je een tour boeken door Nootka Sound met een bezoek aan Yuquot, het plaatsje waar eind achtiende eeuw James Cook voor het eerst voet aan wal zette in wat nu British Columbia heet. Meer in het noorden vind je het leuke plaatsje Port Alice en nog wat verder één van de meest ongerepte natuurgebieden in B.C.: Cape Scott Park. Interessante, leuke plaatsjes om te bezoeken zijn b.v. Duncan, Comox, Chemainus, Ladysmith.