Beste Canada reisgenoten.
Juli 2017 staat onze reis gepland om samen met vrienden (begin 50+) West Canada voor de eerste keer te bezoeken. Vertrek 20 Juli.
Na de beoogde hot spots zou ik het leuk vinden als er ook andere vermeldingswaardige hot spots of absolute must see de moeite waard zijn.
Wij stellen het zeer op prijs als iemand enkele leuke suggesties heeft, dat kan variëren van hot spots, tot leuke winkeltjes of wandelroutes, of kanovaren, of leuke eettentjes!
Onze aankomst is Calgary waardoor we meteen zullen doorreizen naar Banff.
Als volgt is onze route samengesteld, en elke suggestie is welkom.
3 nachten Banff
1 nacht Lake Louise
2 nachten Jasper
2 nachten Clearwater
2 nachten Whistler
2 nachten Campbell River
2 nachten Ucluelet
2 nachten Victoria
3 nachten Vancouver.
Ga je voor iets specifieks naar Campbell River? Wat ik me kan herinneren is dat er een waterval is, maar voor de rest is de reis vanaf Nanaimo niet heel spannend.
Als ik een route plan van Whistler naar Campbell River dan is het 5 uur rijden inclusief ferry. De weg tussen Whistler en Vancouver heeft verschillende uitzichtpunten en er zijn meerdere imposante watervallen waar je zou willen stoppen. Daarnaast zal je wachttijd voor de ferry ook mee moeten nemen in je planning. Het wordt dan wel een lange dag.
Het zou wat mij betreft geen kwaad kunnen om Campbell River te skippen en dan te overnachten in Nanaimo (of Parksville). Nanaimo is verder zelf niet heel spannend, je hebt dan de dag er voor niet zo heel veel kilometers maar je hebt dan wel ruime om wat dingen te bekijken onderweg of misschien nog in Whistler zelf.
De dag er na kan je richting Ucluelet rijden, onderweg zijn ook een paar stops die je met de lange terugweg naar Victoria denk ik wilt skippen.
Dan hou je nog een dag over, ik zou die zelf in Ucluelet / Tofino besteden, maar in Jasper is natuurlijk ook nog voldoende te zien. In de omgeving van Ucluelet/Tofino heb je het Pacific Rim NP, Wild pacific trail, Walvis excursies, Beren excursies (aanrader), Surfen, kano-en.
Hoi Pieter81,
Bedankt voor je tips, echter de plaatsen zoals beschreven liggen vast, (in overleg met het reisbureau gekozen) achteraf kan het altijd anders, voor ons de eerste keer dus onbekend.
Enfin, wij hebben er zin in.
We hebben al een redelijk draaiboek klaarliggen van de dingen welke we graag willen doen, maar vaak zijn de onbekende en moeilijk bereikbare plaatsen de absolute MUST SEE, Bedankt voor je suggesties vwb Ucluelet /Tofino, daar zullen we zeker naar gaan kijken. Walvis tocht is ingepland, en naar de beren excursie gaan we zeker kijken.
Nogmaals bedankt.
Leon
Wij deden in de zomer van 2016 dezelfde reis, misschien heb je iets aan mijn reisverslag en roadbook https://goedekant.wordpress.com
De hele reis van Calgary via de Rockies en Vancouver Island naar Vancouver was een aaneenschakeling van hoogtepunten. Omdat het hoogseizoen was zorgden we ervoor dat we vroeg bij bezienswaardigheden als Johnston Canyon, Lake Moraine en Maligne Canyon waren of juist laat zoals bij Lake Louise. Betaalde bezienswaardigheden zoals een tour op de Athabasca Glacier of een boottrip naar Spirit Island hebben we geskipt, in onze ogen meer een tourist trap zonder meerwaarde waar ongelofelijk veel volk op afkomt.
Vanwege het hoogseizoen hadden we alle overnachtingen vooraf geboekt, dat gaf een hoop rust.
Wij gingen naar Campbell River voor een orca tour, wat zeker de moeite waard is. De route vanaf Whistler was prima te doen in een dag. Wij reden ook nog met camper dus dat schiet niet op. We hadden wel de ferry gereserveerd rond het middaguur. Als je in CR niets gepland hebt zou ik het ook schrappen en besteden aan de Pacific Rim.
Hoi Karin,
Jij bedankt voor je reactie,…ik heb even globaal je reisverslag gelezen.
En er zitten leuke belevenissen bij. Dus ik denk dat we hier best wel wat mee kunnen.
Ook wij hebben alles al op voorhand gereserveerd zodat we daar geen omkijken naar hebben.
Nogmaals bedankt voor de tips en we gaan er eens rustig voor zitten!
Hoi Jeff,
Ook jij bedankt voor je aanbeveling, ik zal dit zeker voorstellen aan onze reisgenoten.
Met alle informatie en tips gaat dit een ongelofelijke reis worden.
That’s for sure…
Nogmaals bedankt,…
Leon
Ik zou iets langer nemen bij Tofino en Ucluelet - de kust daar is fantastisch echt waanzinnig mooi! Campbell kan inderdaad wil een nachtje minder en Whistler is super toeristisch - vonden wij eigenlijk 1 nachtje ook wel genoeg van. We zijn nog wel 2 dagen tussendoor aan Kamloops Lake geweest in het plaatsje Savona - daar heb je een woestijnklimaat - heel bijzonder.