Wie kan mij advies geven? We hebben een vakantie geboekt van 18 dagen. Willen in deze periode een Intermediate SUV via Alamo huren en dit is de planning:
6-6 Brussel-LA
7-6 LA
8-6 LA-Highway 1
9-6 Highway 1
10-6 Highway 1-SF
11-6 SF
12-6 SF
13-6 SF-Yosemite (tioga pass)-Big Pine
14-6 Big Pine-Death Valley-Las Vegas
15-6 Las Vegas
16-6 Las Vegas-Zion
17-6 Zion-Bryce
18-6 Bryce
19-6 Lake Powell-Monument Valley
20-6 Monument Valley-Grand Canyon
21-6 Grand Canyon
22-6 Flagstaff-Joshua Tree-Palm Springs-LA
23-6 LA
24-6 LA-Brussel
25-6 Aankomst Brussel
Hallo,
Leuke reis hoor! Het Westen van de VS is prachtig.
Ik denk alleen dat je heel veel onderweg bent zo. Van San Francisco naar Yosemite is nog best ver, dus zou zonde zijn als je maar weinig tijd hebt. LA vond ik erg tegenvallen (is niet zo veel te doen), dus misschien die dag op de terugweg maar niet doen en een dagje extra in Yosemite? Lake Powell misschien ook overslaan om wat meer tijd in Brice and Monument Valley te hebben? Zijn wel mooie plekken namelijk.
Veel pelzier met plannen!
Hey,
Wij hebben vorig jaar een gelijkaardige trip gemaakt. We zijn toen ook begonnen met zo’n volle lijst, maar hebben uiteindelijk met pijn in het hart beslist een aantal plaatsen te schrappen. En dat bleek achteraf een goed idee ![]()
Yosemite is een schitterend park. We zijn er eind mei geweest, spijtig genoeg was de tioga pass toen nog niet open, maar de watervallen zijn dan op hun mooist (en grootst). Als je zowel Glacier point als de watervallen in de vallei wilt bekijken, heb je zeker een volledige dag nodig. En als je in het zuiden van het park de sequoi’as nog wilt bekijken, nog een paar uur extra. Ik zou hier een extra dag voorzien.
Wij hebben een nachtje gelogeerd in Death Valey, en dat is ook heel goed meegevallen. Het was er niet te warm, het viel goed mee qua prijs, en de accomodaties zijn er ook in orde, en bovendien is er daar best wel veel te zien in DV NP.
Wat ook een aanrader is, is de helicoptervlucht boven de GC. Deze is wel niet goedkoop, maar deze geeft wel een schitterend beel van de Canyon, veel beter dan de indruk die je aan de rand krijgt.
Veel plezier met het plannen, en natuurlijk met de reis zelf.
groetjes
We hebben inmiddels de vliegtickets, auto en overnachtingen geboekt. We gaan met een Intermediate SUV de volgende route rijden:
dag 1 Brussel - Los Angeles
dag 2 Los Angeles
dag 3 Los Angeles - via Palm Spring, Joshua Tree naar Lake Havasu City
dag 4 Lake Havasu City - Grand Canyon
dag 5 Grand Canyon
dag 6 Grand Canyon - Monument Valley
dag 7 Monmuent Vallley - via Page naar Bryce Canyon
dag 8 Bryce Canyon
dag 9 Bryce Canyon - via Zion naar Las Vegas
dag 10 Las Vegas
dag 11 Las Vegas - Death Valley
dag 12 Death Valley - Yosemite
dag 13 Yosemite
dag 14 Yosemite - San Francisco
dag 15 San Francisco
dag 16 San Francisco - Carmel/ Monterey
dag 17 Carmel/ Monterey - via Big Sur naar San Simeon
dag 18 San Simeon - via Santa Barbara naar Los Angeles
dag 19 Los Angeles - Brussel
dag 20 Aankomst Brussel
Mooie route. LHC zou ik graag voor Kingman willen inruilen en ik zou ook een nacht in Page blijven. 2 nachten Bryce lijkt wat veel en voor Zion heb je meestal meer tijd nodig. Welke tijd van het jaar ga je?
Yeehaw
dank je voor je reactie! We gaan in juni.
We hebben alles al geboekt dus kan het helaas niet meer veranderen.
Page wilde we eigenlijk alleen doorheen/langs rijden. Misschien als we vroeg vanuit Monument Valley wegrijden dat er nog wel een hele middag Page in zit en dan 's avonds Bryce zodat we dit park vanaf s morgens kunnen gaan bezoeken? Zelfde geldt voor Zion, vroeg aanrijden vanuit Bryce, in de middag naar Zion en pas 's avonds in Las Vegas aankomen. Of denk je dat dit niet haalbaar is?
Groetjes en alvast bedankt voor je advies ![]()
Alles is haalbaar maar of het verstandig is is een andere vraag. Page naar Bryce is drie uur rijden en rijd nooit in het donker maar de dagen in juni zijn lang. MV naar Page is 2.5 uur dus je zou nog Antelope Canyon kunnen bezoeken.
Zelfs voor een kort bezoek aan Bryce moet je al snel op 2-3 uur rekenen als je alleen de rim op en neer rijdt. Ik zou dan tot Natural Bridge rijden en weer terug en veel tijd betseden aan Bryce Amphitheater. Maar je zal toch niet eerder op weg naar Las Vegas gaan dan noon en dan is het nog 5 uur rijden naar Las Vegas via de snelste weg en langer als je door Zion rijdt en in Zion zal je beslist willen stoppen. Het is echt jammer dat je zo kort voor Zion hebt. Een bezoek aan de canyon (met de shuttle) zal er die dag niet inzitten.
Yeehaw