Rondreis West Amerika

Komende zomer zijn wij van plan om 3 weken in Amerika rond te reizen.
We gaan met de camper rondreizen en de globale planning is alsvolgt:

Dag 1 San Francisco
Dag 2 SF
Dag 3 SF
Dag 4 naar Yosemite
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite
Dag 7 Lee Vining/Bodie of richting Sequoia
Dag 8 Tonopah of Sequoia
Dag 9 ?
Dag 10 Zion
Dag 11 Zion
Dag 12 Bryce
Dag 13 Bryce
Dag 14 Page
Dag 15 Page
Dag 16 Monument Valley
Dag 17 Grand Canyon
Dag 18 Grand Canyon
Dag 19 Las Vegas
Dag 20 Las Vegas
Dag 21 Las Vegas

De vraag is dus:
Hoe komen wij het beste van Yosemite naar Zion?
Bodie, Mono Lake lijken ons de moeite waard, maar dan zullen we dus via Tonopah moeten reizen
Sequoia lezen we wisselende verhalen over, zeker als je al in Yosemite bent geweest.
Een andere optie is om in 1 keer door te rijden van Yosemite naar Zion. Duurt even, maar dan hebben we wel dagen over om bijv. Arches te bezoeken.

Graag jullie mening!

Sequoia is zeker de moeite waard! Sla ook Death Valley NP niet over. Het doet zijn naam eer aan (zeer hoge temperaturen, zeker in de zomer!), maar is heel gaaf om te zien.

Ik zou zelf op weg van Yosemite - Sequioa naar Zion 1 dag in Las Vegas er tussen plakken. Het is anders alleen maar kilometers maken en zo heb je tenminste nog een tussenstop. Toen ik in 2005 een roadtrip maakte verkende ik bij de eerste stop in Vegas het eerste deel van de ‘strip’ en op de terugweg het andere deel. Ik verbleef bij het Circus Circus hotel en bij de Luxor.

Zoals opreis1 ook al zegt, vergeet de Death Valley niet. In de zomer is het daar wel 50 graden.
Neem dus genoeg water mee! Verder een betaalbaar hotel in Las vegas is Tropicana Hotel.

Succes!

Ze gaan met een camper dus Death Valley is verboden gebied in de zomer.

Wanneer je in Yosemite wilt staan zul je op tijd klaar moeten zitten om een plek te regelen.
In de zomer kun je mooi over de tiogapas rijden een erg mooie route. Bodie ligt aan een dirtroad welke je eigenlijk niet rijden mag met een camper. Daarnaast is de weg met een camper geen pretje.
Van yosemite, kun je richting Las Vegas, en daarna door naar Zion. Vergeet daarbij geen bezoek te brengen aan Valley of Fire. Een prachtig state park.

Nee, Death Valley mag je niet in en Bodie is een dirtroad voor 3 miles. Je kan van Yosemite naar Tonopah rijden in een dag en daarna naar Zion (lange dag) maar het idee van Marenko is prima. Probeer na Tonopah te overnachten in Valley of Fire.
Seki (Sequoia Kings Canyon )ligt geheel buiten je route. Ik zou ook Moab uit de route laten. Voor Moab heb je zeker 2 volle dagen nodig en is een grote omweg vanaf Bryce en dan naar GC.
Yeehaw