Graag zou ik jullie meningen en tips ontvangen over de onderstaande route. Deze route willen we in juli/augustus 2014 gaan doen met een camper met 4 volwassenen en 2 kinderen ( 6en 7 jr ). Deze route ligt uiteraard nog niet vast, en is dus ook nog op allerlei manieren aanpasbaar. Graag jullie tips over de route, Do’s en Dont’s en alle andere op- of aanmerkingen.
Dag 1 : Aankomst San Francisco
Dag 2 : San Francisco bezoek aan Alcatraz, Golden Gate, Fisherman’s Wharf
Dag 3 : 'S morgens ophalen camper aansluitend vertrek richting Yosemite NP
± 350 km
Dag 4 : Volle dag in Yosemite NP
Dag 5 : Volle dag in Yosemite NP
Dag 6 : Vertrek richting Sequoia NP via Fresno ± 330 km
Dag 7 : Volle dag Sequoia NP
Dag 8 : Volle dag Sequoia NP
Dag 9 : Vertrek richting Los Angeles ± 425 km
Dag 10: Disneyland
Dag 11: Disneyland en dan eind van de middag vertrek richting SanDiego
± 200 km.
Dag 12 : Volle dag San Diego voor Seaworld.
Dag 13 : Volle dag San Diego voor de Zoo
Dag 14 : Vertrek naar Las Vegas ± 525 km
Dag 15 : Volle dag Las Vegas
Dag 16 : Vertrek naar Zion NP ± 275 km
Dag 17 : Volle dag Zion NP
Dag 18 : Volle dag Zion NP
Dag 19 : Vertrek naar Grand Canyon NP South Rim ± 450 km
Dag 20 : Volle dag Grand Canyon NP
Dag 21 : Volle dag Grand Canyon NP
Dag 22 : Vertrek naar Las Vegas ± 450 km
Dag 23 : Inleveren camper in Las Vegas en aansluitend vliegen naar Honolulu
Dag 24 : Volle dag Hawaii
Dag 25 : Volle dag Hawaii
Dag 26 : Volle dag Hawaii
Dag 27 : Volle dag Hawaii
Dag 28 : Volle dag Hawaii
Dag 29 : Volle dag Hawaii
Dag 30 : Vertrek naar USA en aansluitend terug naar Amsterdam
Eventuele tips over goedkope vluchten en camperverhuur bedrijven zijn meer dan welkom.
HI
Dat is een mooie route. De dag die je de RV ophaalt moet je rekeneing houden met de aflevering en boodschappen doen. Early p/u dus als je dezelfde dag nog in Yosemite wil aankomen en een reservering in Yosemite is een must maar nu nog te vroeg als je in 2014 gaat.
Seki is een keus voor 2 dagen en je moet het zelf weten natuurlijk maar grote bomen kan je ook al zien in Yosemite. Een alternatief is om Tioga pass naar us395 te rijden en daarna naar Los Angeles. Een overnachting kan bv in Bishop of Lone Pine. Van Seki naar LA is via ca 198. Dit is een bergachtige route met 300 bochten en regelmatig restricties voor RV’s Met zoveel personen zal je wel een grote RV huren
DL ligt in Anaheim Orange County. Voor een bezoek aan DL zou ik in Anaheim overnachten.
Eind van de middag vertrekken naar SD is niet zo’n goed idee in de spits. Zou niet later dan 3 pm vertrekken.
Voor je route na Las Vegas ga je een aantal plaatsen missen. 3 nachten Zion kan prima maar je hebt ook nog Bryce (1 nacht voldoende) en Page (2 nachten aanbevolen)
Ik denk ook dat 3 nachten GC te lang is. Max 2. Besteed die andere nacht(en) in Bryce en Page.
Ik heb geen ervaring met RV’s maar bekende verhuurbedrijven zijn Cruise America, Road bear, El Monte en Moturis.
Yeehaw
We zullen op- en aanmerkingen zeker ter harte nemen, dit wordt voor ons de eerste keer in Amerika, dus als je nog meer tips heb hou ik me zelf aanbevolen.
Hoi Milan, over het vaste land van Amerika kan ik je niks vertellen. Hawaii echter wel. 10 jaar geleden heb ik 3 maanden op de Big Island gezeten. Echt super. In oktober ga ik weer, maar pakken we 4 eilanden in 3 weken. Oahu/Honolulu schijnt leuk te zijn, maar zeker niet het mooiste. Erg toeristisch,en veel hoogbouw in verhouding met de andere eilanden. Dus dat is maar net waar je naar op zoek bent. Waarschijnlijk gaan jullie vooral voor een laatste weekje rust en strand. Maui schijnt trouwens ook prachtig te zijn. Wellicht kan ik je over een paar maanden meer info hierover geven. Groet Marga
Je hebt nog even de tijd, maar als je de camper huurt probeer dat dan vroeg te doen.
Wij huren altijd via Tiogatours bij Roadbear rv, en doen dit al voor 31 oktober in het jaar ervoor. Dit geeft altijd een flinke vroegboekkorting welke echt wel de moeite waard is. Bij Roadbear kan de korting oplopen tot ruim 20%. Voor andere verhuurders weet ik het niet, maar ik weet wel dat zij ook korting geven wanneer je vroeg boekt.
Wanneer je in de nationale parken op een campground wilt staan zul je moeten reserveren. Voor Yosemite moet dit zelfs op een bepaalde datum en tijd 5 maanden van te voren. Zie hier
Het staan in de nationale parken is wel aan te raden: Je hoeft geen parkeerplek meer te zoeken en/of heen en weer te rijden. Je kunt vaak vanaf de campground op de gratis shuttle bus stappen en zo het hele park door. En je staat op de mooiste plekken waar vaak het wild (herten en soms zelfs beren) langs de camper lopen
Wij gaan dit jaar voor de 4de keer met een camper op pad, misschien heb je nog iets aan onze verslagen.