Rondreis USA april-mei-juni

Begin april ga ik (man/30/single) drie maanden door de USA reizen, liefst met eigen vervoer - een plan dat al m’n halve leven door m’n hoofd spookt en nu eindelijk werkelijkheid gaat worden! Op dit moment ben ik nog aan het uitzoeken hoe en waar ik het beste een auto kan kopen en hoe het zit met registereren en verzekeren enzo. Ik wil in die drie maanden zo veel mogelijk van het land zien, maar wel in een relaxed tempo. Dus niet als een dolle alle toeristische oorden afwerken maar de mogelijkheid openlaten om ergens wat langer te blijven hangen als het daar gezellig is. Een concrete route heb ik (nog) niet, het lijkt me vanwege het weer het beste om in Florida te beginnen en dan via het zuiden richting westkust te rijden.

Zijn er mensen die rond die tijd ongeveer dezelfde plannen hebben en op zoek zijn naar een reisgenoot voor de eerste dagen (of weken, of maanden)?

Groet,
Pontiac

Hallo Pontiac, ik ga op 4 april naar Arizona en New Mexico, beetje familiebezoek en een beetje trekken, met de fiets. Bezoek o.a. Grand Canyon, Sedona, Sonora woestijn en vlieg op 4 mei voor enkele dagen naar San Fransisco.
As je van fietsen houdt, zo rond de 10e wil ik op pad van Tucson naar ABQ en heb wat adresjes onderweg waar ik evt terecht kan maar in princie wil ik kamperen. Vanaf ABQ mt Amtrak naar Flagstaff en het Canyon en Sedona.
In ieder geval niet weken met een auto toeren, want dan LIJK je veel te zien maar … ik wil het proeven, ruiken enz.

Als we iets samen kunnen doen, laat het weten. Ik woon trouwens in Twente. Ben 2 x zou oud als jij. Retired, zeggen ze in de States. Maar nog lang niet tired.
Was docent Engels en sport.
Groet, Arie

Beste Arie,

Bedankt voor je mailtje en excuses voor de schandalig late reactie. Ik denk niet dat we samen zullen gaan reizen aangezien we op totaal verschillende locaties zitten (mijn plannen zijn enigszins gewijzigd) en bovendien verschillend vervoer hebben. Ik wens je veel fietsplezier en misschien dat we elkaar toch nog onderweg tegen gaan komen.
Groet,
Pontiac

Was ook moeilijk, Pontiac.
Als je in zo’n wagen rijdt, dan zie ik je wel op Route 66 tussen Flagstaff en Albuquerque.
Enkele jaren geleden crosste ik door Cuba in zo’n geel gevaarte. Die er volop lopen.
Groet, Arie
P.S. Onhandige ik, hoe plaats je een foto m.b.v. een URL? (hoe vind je dat URL/adres?)

If there’s no solution, there’s no problem
P.S zie hiervoor http://bloodyary.spaces.live.com