Rondreis USA april/mei/juni - reisgenoot

Begin april ga ik (man/30/single) drie maanden door de USA reizen, liefst met eigen vervoer - een plan dat al m’n halve leven door m’n hoofd spookt en nu eindelijk werkelijkheid gaat worden! Op dit moment ben ik nog aan het uitzoeken hoe en waar ik het beste een auto kan kopen en hoe het zit met registereren en verzekeren enzo. Ik wil in die drie maanden zo veel mogelijk van het land zien, maar wel in een relaxed tempo. Dus niet als een dolle alle toeristische plekjes afwerken maar de mogelijkheid openlaten om ergens wat langer te blijven hangen als het daar gezellig is. Een concrete route heb ik (nog) niet, het lijkt me vanwege het weer het beste om in Florida te beginnen en dan via het zuiden richting westkust te rijden.

Zijn er mensen die rond die tijd ongeveer dezelfde plannen hebben en op zoek zijn naar een reisgenoot voor de eerste dagen (of weken, of maanden)?

Hey, mijn plan is om west naar oost te rijden en ik heb 2 maanden te tijd, het liefst zou ik dit met eigen auto doen, maar kopen is duuder dan huren want het verzekeren als buitenlander is ontzettend duur (had al het een en ander uitgezocht).

Momenteel ben ik nog in Azie aan het reizen dus ik zal naar san fransisco of los angeles vliegen.
Als het je wat lijkt om in het westen te beginnen moet je me maar even een mailtje sturen.

Groetjes Frank (24)

Beste Frank,

Mijn voorkeur gaat uit naar de oost-west-route, dus dan komen we elkaar waarschijnlijk halverwege wel tegen. Maar ik ben wel benieuwd naar wat jij tot nu toe allemaal aan de weet gekomen over het kopen en verzekeren van een auto daar.

GRoet,
Pontiac