Reisgenoot gezocht USA zomer 2013

Hey!

Ik ben Xavier, 23j uit België.

Volgende zomer wil ik rondtrekken in Noord-Amerika. Hiervoor zoek ik nog een reisgenoot (M/V maakt niet uit. Zolang het maar klikt, en wij hetzelfde van onze reis verwachten).

Hoe lang, en wanneer?

• Ik studeer nog, en kan niet uitsluiten dat ik volgend jaar geen herexamens heb. In de periode tussen eind juni-midden augustus zou ik willen gaan. Hoe lang ? Geen idee. 3 weken? 4 weken? Dat moet nog duidelijk worden.

Waar naartoe?

• Ik wil heel Amerika zien. Van Oost tot West, Van Noord tot Zuid! Dit krijg je natuurlijk niet op enkele weken gezien. Op deze eerste reis zou ik graag de Oostkust of Westkust willen verkennen. Dan nog gaat het moeilijk kiezen zijn…

Wat wil ik zien?

• Een goede mix tussen cultuur en natuur. De grote steden zoals LA, NY, Vegas,… moet je gewoon gezien hebben. Net zoals de bekende toeristische trekpleisters.
    De nationale parken spreken mijn ook enorm aan. Ik kijk al uit naar de talloze natuurlandschappen!

Hoe reizen?

• Liefst per auto (of mobilhome? Geen ervaring mee alleszins). Daarom is een rijbewijs wel een voorwaarde voor mijn reisgenoot!

Vragen? Opmerkingen? Shoot! :slight_smile:

Dag Xavier

Ik ben Sarah, ook uit België :slight_smile: ik zou ook heel graag volgend jaar in de zomer naar Amerika willen gaan. En zoals ik het zo bezie, willen we dezelfde dingen bezichtigen.
Helaas weet ik dat Amerika rondreizen op 3weken véél te kort is.
Mocht je er eens willen over nadenken om vroeger te gaan (begin julli tot midden augustus), dan wil ik zeker mee gaan. Ik heb al 5jaar men rijbewijs en heb al wat ervaring met de amerikaanse mentaliteit (vader halve Amerikaan).

Mocht je vragen hebben mag je mij die gerust vragen :slight_smile:

Groetjes

Hoi Sarah en Xavier,

Ik ben Nathalie, van België :slight_smile: in augustus 2013 wil ik graag ook naar USA. Vooral de westkust trekt me aan: warme zon, muziek, mooie stranden, … Het probleem is dat ik maar 2 weken kan gaan (wegens het werk) beginnend op 1 tot 14 augustus. Ik wil er dan ook alles uit halen eenmaal ter plekke: natuurparken, maar ook de grote en bekende steden (LA, SF, Beverly Hills, HOllywood) wil ik eens bezocht hebben.

Reizen per auto lijkt me echt te gek, maar ik heb gehoord dat alleen de bestuurder de auto kan huren en rijden als hij/zij in het bezit is van een krediet kaart? Klopt dit? ZIjn ze er streng op als medepassagiers rijden terwijl de auto en het huren op naam staan van de hoofdbestuurder (:diegene die de auto huurt)?

Groeten,

Nathalie.