Eind van deze week vertrek ik voor 3 weekjes naar Thailand en ik vroeg me af of er nog plaatsen zijn die ik zeker niet mag vergeten te bezoeken. Natuurparken zijn het centrale thema in veel van mijn reizen geweest. Aanraders (naast Kao Yai)? Geraak je met openbaar vervoer overal waar je wilt (bijvoorbeeld natuurparken in het noord-oosten?)
Wat vinden jullie van de gouden driehoek(te toeristisch heb ik gehoord)?
Als je de laatste week meer naar het zuiden wil om te snorkelen en te duiken, neem je dan inderdaad best de westkust (het weer zou er beter zijn)?
Andere tips, musts mogen jullie ook altijd melden. Hartelijk dank. Ik hoop op vele reacties.
Met openbaar vervoer binnen Thailand kan je prima naar het oosten reizen, treinen en bussen gaan naar alle grote steden en vandaar kan je altijd wel met een taxi verder reizen.
Aanraders zijn: Kanchanaburi met de brug over de River Kwai, Chiang Mai, Mae Hong Son. Een trekking in het noorden is ook een onvergetelijke ervaring ! Overal te boeken in Thailand.
Duiken in Thailand heb ik zelf nooit gedaan, maar in de omgeving van Phuket en Ko Phi Phi (inderdaad de westkust) schijn je prima te kunnen duiken.
Ik raad je aan de Lonely Planet te kopen, dit is de bijbel voor backpackers en hierin kan je alles terugvinden.
Een andere leuke aanrader is fietsen door Bangkok ! Heb ik zelf nog nooit gedaan (ga het komend jaar doen) en dit schijnt ook echt super te zijn !!!
Originally posted by davenuman@27-10-2004, 12:06:00
**
Een andere leuke aanrader is fietsen door Bangkok ! Heb ik zelf nog nooit gedaan (ga het komend jaar doen) en dit schijnt ook echt super te zijn !!!
**
Sorry Dave, Maar dit zou ik mijn ergste vijand nog niet aanraden.
Het is om het zacht uit te drukken gevaarlijk om te fietsen in bangkok (centrum), de mensen zijn niet gewenst aan een fietser zoals in nederland.
Ik weet dat er fietstochten zijn in bepaalde wijken, maar pak niet zomaar de fiets! :blink:
Voor duiken zijn de similan en de surin eilanden ultiem, maar ook prijzig om erheen te gaan en te overnachten op een boot… maar het is een paradijs… shit ik hoop niet dat te veel mensen dit lezen.
Haha, nee, ik ga ook niet in het centrum fietsen !! Vind het al gevaarlijk om daar te lopen dus laat staan te fietsen. Maar er is een Nederlander die met zijn reisorganisatie fietstochten organiseert in een (wat rustigere) wijk van Bangkok. Schijnt echt heel leuk te zijn. Jij woont nog steeds in Krung Thep Ramon ? Je zou het eigenlijk eens uit moeten proberen, want ik hoor er echt veel goeie verhalen over.
Ja ik woon nog steeds in de stad met de langste naam terwereld hehe.
Ik ik moet zeggen ik heb het nog steeds naar mijn zin, hoewel het natuurlijk lang geen vakantie meer is…
Met de kerst ga ik even terug naar Nederland daar zie ik wel naar uit.
Ik zal eens kijken of ik het fietsen aandurf :rolleyes:
Ik neem aan dat je de echte naam van BKK inmiddels al vloeiend uit kan spreken ??? Ik weet dat het iets is met Krung Thep mahanakon…en verder kom ik niet, dus ik houd het maar gewoon bij Bangkok.
Je kan beter lekker in BKK blijven zitten, het is hier nu ijskoud. Mijn Thaise vriendin is hier op dit moment voor vakantie, ze vindt het helemaal geweldig, afgezien van de kou.
Mocht je het fietsen ooit gaan proberen, dan ben ik errug benieuwd wat je er van vond !
Hey,
willen jullie toch fietsen? dan heeft greenwood travel in het palace hotel de beste fiets tochten. Wil je met je eigen fiets gaan fietsen neem de trein naar Ratchaburi s’morgens van daar is een binnen weg naar Kanchanaburi, van Kan neem bus naar Petchaburi daar stap je uit fiets je naar Hua Hin en als je dan nog verder wil email me maar.
Het is best te doen, de mensen zijn vriendelijk onder weg zelfs met een platte band komen ze je halen/weg brengen naar een motorbike standje die het wel even plakt voor je.
xxx claire