rondreis thailand

Hallo!

Ik ga in juli een maand rondreizen in Thailand samen met mijn zus.
Wij hebben alle twee erg weinig reis ervaring. Ik vroeg me af of iemand tips voor me heeft over hoe ik dingen het beste kan aanpakken. Zoals verblijf plaatsen, vervoer, etc.
Ook tips over mooie plekjes of activiteiten zijn van harte welkom!

Hoi Jasmijn,
Als ik je een tip kan geven over eten, verkies de lokale gerechten en drankjes boven de westerse gerechten en drankjes. Op deze manier scheelt het je veel geld. Zo kun je al een Thaise maaltijd krijgen voor gemiddeld slechts 0.75eurocent aan de vele eetkraampjes.
Voor goedkope accomodaties in Bangkok kan je eventueel naar de backpackerswijk kao san road&Rambuttrie road,prijzen beginnen al vanaf 120 bath.
In Thailand is het heel eenvoudig om een meter-taxi, tuk-tuk of fietstaxi te nemen voor de kleinere afstanden binnen een stad of dorp. Spreek wel altijd vooraf de prijs af met de chauffeur, meestal tussen de 30 en 100 Baht. Voor de langere afstanden kun je gebruik maken van auto taxi’s, bijna alle taxi’s zijn voorzien van meters, let erop dat de chauffeur bij het wegrijden de meter ook aanzet. Indien je echt met de lokale bevolking kennis wilt maken, kun je bijvoorbeeld een lokale bus of pick-up truck nemen.
Over wat te zien in Thailand,eerlijk gezegd teveel om op te noemen,je kan misschien eens naar het reisinformatie subforum surfen hier op het Thailandforum.
Je kan daar info vinden over wat je zoal kunt bezichtigen in :Bangkok,Chiangmai,Chiangrai,Kanchanaburi alsook veel informatie over de eilanden Krabi en Koh Samui.
Hieronder nog een paar filmpjes,veel kijkplezier!
**Discover Thailand: **<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“DEjcComji0o” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
Amazing Thailand: <div class=“lazyYT” data-youtube-id=“YQDkZIaRfEM” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
Thailand Tourism: <div class=“lazyYT” data-youtube-id=“SS6AZWEvN78” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

Maar als ik jou was zou ik toch wat meer betalen voor een betere kamer…voor 120 Baht hoef je niet veel te verwachten…

wel Dave voor dit geld krijg je meestal VEEL herrie, VEEL viezigheid, en behoorlijk VEEL andere narigheid en dan zeg jij dat je niet VEEL hoeft te verwachten voor dit geld?lol2

als je echter 4 a 500 bath per nacht betaald heb je over het algemeen een prima slaapplek in bangkok door de gehele stad is er voor deze prijs wel iets te vinden :dag:

Hahaha, dat soort zaken kan je idd wel verwachten :smiley:
Plus gratis jacht op kakkerlakken die door de kamer rennen…

Gewoon paar 100 Bahtjes meer betalen en dan heb je een redelijk guesthouse. Ben je bereid om nog iets meer te betalen, dan heb je gewoon een goed middenklasse hotel.

1 like

Hee Jasmijn,

In ieder geval een tip voor beginners: Begin niet in Bangkok.
Na een paar weken Thailand heb je beter door hoe het in Th. werkt, en dat is altijd beter. Tevens kun je in Bangkok geweldig shoppen, en hoef je dan niet de gekochte spullen overal naartoe mee te nemen.

Hans.

Tsja, ik zeg altijd: begin in Bangkok en eindig met nog een hele of evt 2 dagen in Bangkok om te shoppen. Als beginner ben ik ook ooit begonnen in Bangkok en vond het geen probleem…

Hee Jasmijn,

Koop een reisgids (Lonely Planet, Trotter, Rough Guide) en bereid het enigszins voor. Kies per bestemming twee overnachtingsplekken uit. Het is handig als je ergens aankomt, dat je dan weet waar je wilt slapen, en wat je er ongeveer voor betaalt.
Van tevoren reserveren hoeft niet, want het is in Thailand laagseizoen.

Tevens lees je in de gids de prijzen van lokaal transport, zodat je niet teveel betaalt.

Zoals Georgessiam ook al zegt, eet de lokale kost, westers eten is altijd duurder.

In Bangkok betaal ik zo’n 500 baht voor een nette kamer met douche en toilet. Ik ben dan in www.suk11.com of www.theatlantahotelbangkok.com
De laatste heeft er ook een (ietwat verouderd) zwembad bij.

Verder is het als je budget krap is, een goede keuze om te kiezen voor goedkope steden: Bijvoorbeeld Chiang Rai, Pai of Phetburi.
Het leuke van deze plaatsen is dat je overnacht in een nette kamer met douche en toilet voor 250 baht of minder. In Phetburi spreken weinig mensen engels. Maar mijn ervaring is wel dat ze daar heeeel vriendelijk zijn.

Hans.