Tips nodig voor mijn rondreis door Thailand!

:chin: Hallo allemaal,

Al heel lang is mijn droom om een maand alleen door Thailand te gaan reizen en nu heb ik eindelijk mijn ticket geboekt! :smile:

Ik vlieg 10 december met Turkish Airlines richting Bangkok om vervolgens 10 januari weer terug te vliegen naar Nederland.

Dit is voor het eerst dat ik in mijn eentje zo lang en zo ver weg ga dus ik vind het ook allemaal best eng en spannend!

Daarom zou ik ook graag wat tips willen hebben bv: waar ik kan slapen in Bangkok als ik daar aankom, heb al een beetje rond zitten kijken maar ben er nog niet helemaal uit.

Graag zou ik wat ervaringen willen lezen van mensen die ook alleen zijn gegaan zodat ik een beetje een beeld kan krijgen van hoe ik het daar zal ervaren.

Zou het ook leuk vinden om in contact te komen met mensen die ook rond die tijd naar Thailand gaan.

Alle tips zijn welkom!

Bedankt alvast!

Groetjes Rebecca

Hallo,

Je kunt misschien wel wat vinden bij www.hostelworld.nl
De meeste mensen verblijven rond Koh San Road dat is de backpackers plek.
Mijn advies zou zijn Chiang Mai zeker doen en dan de nachtmarkt en een trekking erg gezellig met andere backpacker.
Verder naar het zuiden om naar Koh Tao of Ko Phi Phi te gaan om lekker aan de kust te zijn misschien om te duiken of snorkelen.

gr van Moira

Hallo!

Wat ga je precies heen als ik vragen mag? ik ga waarschijnlijk begin Februari voor 3,5 week en ben me nog aan het orienteren!

Groetjes Priscilla

Maak een reisje op maat wat ik dus ook al drie jaar gedaan heb bij viengtravel.
Mark zit daar achter de computer en die kan je te hulp staan met al je vragen.
Ben je in Thailand dan heb je ook altijd een aanspreekpunt.
Zijn e-mailadres is [EMAIL=ā€œmark@viengtravel.comā€]mark@viengtravel.com

En een hotel boeken in Bangkokk is voor hem een klein kunstjeā€¦en nog goedkoop ook

Hallo Rebecca, neem eens een kijkje op onze website: BEKPEKKEN DOOR THAILAND.
Smaakmaker en ideetjes genoeg.
http://www.tonstegers.nl/thailand/thailand.htm

groetjes Ria en Ton

Heb je al leuke ideeen verzameld? Ik heb nog niets geboekt en wil eigenlijk volgende week vertrekken met china airlines en dan 3 dagen in bangkok acclimatiseren in het Woraburi hotel.

Ergens op de site staat een thailand rondreisbeschrijving maar die kan ik zo snel niet meer terugvinden,

Hoi allemaal,

Teneerste bedankt voor jullie reacties :chin:

We zijn inmiddels alweer een paar maanden verder na mijn laatste posting en ik heb nu wel het 1 en ander geregeld voor mijn reis, die volgende week al gaat beginnen >>>

Ik kom volgende week zaterdag aan in Bangkok waar ik 2 dagen zal verblijven in het Rikkainn Hotel, bij Khao San Road.

Daar zal ik uiteraard het paleis en andere bekende bezienswaardigheden gaan bezoeken.

Van daaruit zal ik dan de bus pakken naar Kanchanaburi en zal daar 2 nachten verblijven in Samā€™s River Rafthouse, hier zal ik dan oa The Bridge over the river kwai bezoeken.

En dan vertrek ik de 16e met de nachttrein naar Chiang mai, daar zal ik 4 dagen (3 nachten) in een klooster International Buddhism Centre WatDoisuthep verblijven om te gaan mediteren.

Als ik dat heb overleefd zal ik nog een paar dagen in het noorden verblijven, waar ik oa naar de Tiger Kingdom wil gaan.

En dan rustig aan vanuit het noorden richting het zuiden.

Ik heb daar verder nog geen accomodatie voor geboekt en weet ook niet precies welke eilandjes ik allemaal wil bezoeken, heb alleen wel voor oud & nieuw voor 3 dagen een hotel op Koh Samui. Ik zal met oud en nieuw dan met de boot naar Koh Phangan gaan om daar een full moon party mee te maken :dope:

En voor de rest zie ik allemaal wel hoe het loopt.

Heb er in ieder geval onwijs veel zin in!!! :smiley:

Maar als mensen nog tips hebbenā€¦ die zijn altijd welkom! :thumbsup:

Groetjes Rebecca