Rondreis Thailand 1 maand

Hallo allemaal,

Als onervaren backpacker (21 jaar oud) ga ik vanaf ongeveer midden juli tot augustus rondreizen door Thailand. Ik begin allereerst in Bangkok. Ik vind het leuk om tempels, stranden en plaatsen te zien met veel cultuur. Tevens wil ik graag een olifantenkamp bezoeken waarbij er een mogelijkheid is om met een olifant een ritje te maken en ook wil ik graag de tijgertempel bezoeken verder heb ik geen idee wat er allemaal te doen is en wat leuk en mooi is om te zien in Thailand. Na 1 maand reizen in Thailand heb ik nog een maand over waarbij ik naar Maleisië en Singapore wil gaan of naar Laos, Cambodja en Vietnam. Ik heb een aantal vragen aan ervaren backpackers die al eerder naar Thailand zijn geweest of hebben gereisd in Zuid-Oost Azië.

  1. Welke plaatsen in Thailand moet ik echt gezien hebben?
  2. Hoeveel kost het ongeveer om te reizen in Thailand? Is dit goed te regelen en moet dit een paar dagen van te voren geregeld worden of kan dit op de dag zelf?
  3. Is het makkelijk om een hostel/hotel te vinden? Hoeveel ben je ong. kwijt per dag?
  4. Hoe kan ik het beste reizen naar de andere landen wat ik in gedachten heb? Is het verstandig om naar de luchthaven te gaan en een vliegticket te boeken of nu al bijvoorbeeld via airasia.com te gaan boeken? een ticket van bangkok naar Singapore is nu bijvoorbeeld 80 euro.
  5. Hoeveel kilo mag je meenemen voor een vlucht bij airasia? Mocht je over de kilo’s gaan hoeveel betaal je er dan voor?

Ik hoop dat de vragen helder zijn en jullie me verder kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Nuray

Hee Nuray,

Je schrijft: “onervaren backpacker”. Aangezien je toch naar een ander land wilt gaan vliegen, raad ik je aan om niet in Bangkok te beginnen.
Bangkok is “meer voor gevorderden”, als je twee weken in Th. bent weet je hoe alles zo’n beetje gaat.
Thailand is een makkelijk land om te bereizen. Op de dag zelf kun je makkelijk met bus/trein, kaartje koop je op het station.
Hotels en guesthouses zijn niet duur, wat je betaalt hangt af van welke eisen je stelt. Budgetaccomodatie kost in de bekende toeristenplaatsen 500-700 baht.
In niet-toeristische en goedkopere steden kan dat zelfs 200-300 baht per nacht zijn.Kanchanaburi, Phetburi en Chiang Rai vallen daaronder.

Welke plaatsen in Thailand moet ik echt gezien hebben? Dat hangt er heel erg vanaf. Tempels zeg je, dus Ayutthaya en/of Sukhothai mag niet ontbreken.
Een andere aanrader zou Phetburi kunnen zijn. Tempels uit alle eeuwen staan er, ook een paar op de heuvel met mooi uitzicht, en er is een mooie grottempel.
Er zij weinig goede hotels te vinden in Phet. Mijn favoriet: Khao Wang Hotel.

Hans.

Heey Nuray!

Ik wil ook in juli naar Thailand, maar heb ook nog geen idee wat ik allemaal wil bezoeken.
Tempels staan ook bovenaan mijn lijstje en ben erg benieuwd naar de natuur.
Ben je al meer te weten gekomen?

Groetjess!