hmm lijkt mij wel zeer omslachtig. Daar doe je dan toch al rap enkele dagen over hé; dan zit je met hetzelfde verhaal als KL. Zowieso primeren Bangkok, Noord Thailand (alles rond CHiang Mai) en het zuiden. Dingen als Kanachaburi, river Kwai, Isan, … zeggen mij op dit moment iets minder, maar ik ga er nog zeker wat info over opzoeken.
Sowieso willen we 1 week in het zuiden doorbrengen, en daar komen we niet aan:-). We starten in decadentie in Bangkok, en eindigen in decadentie in Phuket. Daartussen mag het back to basics zijn, zeker en vast!!!
nog andere mensen die gaan in november trouwens?
nog andere mensen die gaan in november trouwens?
Ik ben dan (altijd eigenlijk) op Phuket.
Toch wel zeer interessante site. Heb wel nog vraagje: hoeveel zouden we ongeveer in totaal moeten voorzien voor hotels/hostels/guesthouses… voor 1 maand?
We willen het niet al té duur maken voor logement, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee welk budget ik zou moeten uitrekken voor logement alleen. Dus als iemand een idee heeft ongeveer??
We zouden afwisselen tussen hotel, hostel, gastverblijf, …
En als iemand leuke adressen met een goede prijs-kwaliteit verhouding kent, laat maar komen.
Alvast merci
Een prijs geven is heel moeilijk, iedereen stelt andere eisen aan zijn hotels. Prijs is helemaal afhankelijk van, waar wil je zitten (ligging t.o.v. centrum of strand) en wat voor comfort, welke periode. Phuket zit je in ieder geval in november niet in de duurste periode, die ben je net voor.
ja waar we gaan zitte zal variëren van streek tot streek. Maar het is zeker niet de bedoeling dat we de superdeluxe dingen gaan nemen hé.
Maar ik veronderstel dat het in het Noorden toch iets minder duur is? Kent iemand goede adressen daar van hotels of hostels?
tis zo dat corona84 aan de openbare onderstand zit
hij probeert alleen in bangkok iemand te kunnen verleiden voor centjes
grapje
nee, we gaan het idd niet te duur maken, maar tis ook niet dat we op een frank/baht moeten kijken.
een gemiddelde richtprijs was inderdaad handig geweest
trouwens, iemand ervaring met national parks?
iemand die ons een kan aanbevelen, alsook een richtprijs kan meedelen? want khoor daar ook de wildste verhalen rond!
Ja ondertussen is het Maleisiëplan wegens praktische reden opgeborgen, maar zouden we wel enkele dagen Angkor Wat in Cambodja willen bezoeken. Nu, ook hier zal het wat krap worden kwa tijd maar we willen het toch proberen.
Mijn vraag is, of het mogelijk is via Chiang Mai direct naar Siem Reap te gaan, zonder eerst terug de nachttrein naar Bangkok te nemen en daar dan nog een nacht door te brengen om dan weer ganse dag onderweg te zijn naar Cambodja. Want zo verliezen we redelijk wat tijd. Heb al wat sites afgezocht maar op het eerste zicht lukt dit niet, maar voor de zekerheid vraag ik het hier toch eens. Of anders Cambodja via het Noordoosten binnengaan??
is angkor wat trouwens te bezoeken in 1 dag tijd? of heb je meer tijd nodig voor de site, rekening houdend met de mogelijkheid om tuk tuks voor 1 dag te huren… of toch op z’n minst mobiel te zijn gedurende die dag, zodat je van tempel naar tempel kan…
maar tzou idd wel makkelijk zijn om via chiang mai/chiang rai naar cambodja te kunnen gaan, over land!
Hallo,
Ik, 21 jarige studente, ga ook de hele maand november rondreizen in Thailand. Ik heb nog geen echte planning gemaakt. Ik zou het leuk vinden als er mensen zijn die in die periode ook in Thailand rondreizen waarmee ik (een stukje) kan optrekken.
Groetjes,
Emma
emmali, zie privé-berichten
vergeet niet een korte stop te maken in kanchanaburi!! daar zit de tijgertempel, die wil je ZEKER NIET missen geloof me, lekker een dagje knuffelen met tijgers… is zeker de moeite waard, en in chang mai, zit een special elephant camp, voor misbruikte olifanten enzo en dan mag je ze wassen in de rivier, is ook ECHT iets wat je niet mag missen!!
ben net terug van thailand… 10 weken daar geweest was echt geweldig,
kijk maar:
http://images.waarbenjij.nu/user2/a/ashra/47d8eafdc7a23543414453/file108885531.jpg?
Niet alle reacties gelezen, maar volgens mij gaan de adviezen vooral over het zuiden (wel of niet naar KL, Phuket etc) Ik zou wil jullie nog een advies geven voor het noorden: ga vanaf Bangkok via Khao Yai National Park naar Chiang Mai! Dit is een érg mooi park, waar je pas écht jungletochten kunt maken. Wij hebben zelf in Chiang Mai een alom bekend jungletocht van 3 dagen gemaakt (volgens mij doet iedereen dat?) maar ik vond de natuur daar wel wat tegen vallen, veel vlaktes, weinig bomen. Het Khao Yai NP is daar en tegen wel echt een oerwoud met apen en olifanten (leven wild) erg mooi. Verder zou ik zeggen: have fun! Wat ik van anderen lees: het is verslavend, is wel waar. Wat een relaxed land! (maar dit jaar wordt het Maleisië )